پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در غرب مأرب

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کنترل منطقه الطلعه الحمراء در غرب شهر مأرب را پس از درگیری‌های شدید با نیرو‌های دولت مستعفی، در دست گرفتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین، رسانه‌های یمنی از پیشروی نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در شهر مأرب خبر دادند.

نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن وابسته به دولت نجات ملی در صنعا، کنترل منطقه «الطلعه الحمراء» در غرب شهر مأرب را پس از درگیری‌های شدید با نیرو‌های «منصور هادی»، رئیس جمهور مستعفی یمن در دست گرفتند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین به سمت گذرگاه «الودیعه» در استان حضرموت (شرق یمن) و استان «شروره» در جنوب عربستان سعودی نیز پیشروی کردند.

همزمان با پیشروی نیرو‌های دولت نجات ملی، ائتلاف سعودی از بیم سقوط این شهر که دروازه شرقی شهر صنعاء به شمار می‌رود، نیرو‌های زیادی به این استان گسیل داشته است.

به گفته منابع یمنی، نیرو‌های دولت مستعفی یمن و ائتلاف سعودی از ارودگاه‌های آوارگان مأرب به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، در توئیتی نوشت: به زودی و به اذن خدا پرچم‌ها و عکس‌های سران کشور‌های متجاوز در مأرب پایین کشیده خواهد شد و مردم آزادی و عزتشان را پس خواهند گرفت. بی شک، هرگاه پادشاهان به منطقه‌ی آبادی وارد شوند (هجوم برند) آن جا را به تباهی می‌کشند و عزیزان آن جا را ذلیل می‌کنند و این، سیره‌ی همیشگی آنان است. (آیه ۳۴ سوره نمل)

«محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: نبرد همچنان ادامه دارد. این نبرد از زمان شکست حمله متجاوزان به ناحیه «نهم» تا به امروز متوقف نشده است تا مارتین گریفیتس، نماینده سازمان ملل در امور یمن آن را در قالب حمله به مأرب محدود کند.

او افزود: این در حالی است که گریفیتس می‌داند ائتلاف متجاوز از ابتدا طرح نُه گانه درباره مأرب را با این توجیه که کشور‌های متجاوز و مزدوران آن‌ها به سوی آزادسازی صنعا پیش می‌برند. آن‌ها همچنین پیشنهاد توقف حملات هوایی و لغو محاصره در مقابل توقف حملات ما را نپذیرفته است.

وزارت کشور دولت نجات ملی یمن روز گذشته از طرحی برای تامین امنیت شهروندان در استان مارب و مناطق آزاد شده آن خبر داده بود که بر اساس آن، نیرو‌های امنیت مرکزی، نیرو‌های امداد و نجات و نیرو‌های اداره حفاظت از تاسیسات دولتی را در این مناطق مستقر می‌کند تا با کمک مقامات محلی استان مارب، امنیت شهروندان را فراهم و از سلامت و دارایی‌های آنان دفاع کنند و آرامش را در مناطق آزاد شده برقرار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار