واکنش انصارالله به اعلام حضور داعش در کنار مزدوران سعودی

انصارالله یمن اعلام حضور داعش در درگیری های مأرب را نشان دهنده عمق ارتباط عربستان و این گروه تروریستی دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام حضور داعش در کنار ائتلاف سعودی در تجاوز به یمن را نشانه ارتباط نزدیک عربستان با این گروه تروریستی توصیف کرد.

دفتر سیاسی انصارالله یمن در بیانیه ای اعلام کرد: مواضع بین المللی در ارتباط با تحولات مأرب را پوششی برای تداوم تجاوز، محاصره و حمایت از گروه های تکفیری حاضر در کنار مزدوران و اشغالگران می دانیم.

این بیانیه می افزاید: اینکه گروه تروریستی داعش اعلام کرده است در کنار ائتلاف متجاوز سعودی در درگیری های مأرب حضور دارد، میزان ارتباط موجود بین ائتلاف جنایتکار و این گروه تروریستی را به نمایش می گذارد.

دفتر سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد: ما مسئولیت تمام جنایت هایی که علیه مردم مأرب صورت می گیرد را متوجه ائتلاف متجاوز سعودی و داعشی می دانیم.

در پایان این بیانیه آمده است: ملت یمن مقابل دشمن دست بسته نخواهد بود و حق خود می داند که به نبرد آزادسازی و مقابله با ائتلاف جنایتکاری که طرحی جز آشوب افکنی و افزایش دخالت خارجی در یمن ندارد، ادامه دهد.

معاون رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یمن نیز در همین راستا گفت: نیروهای ما و قبایل مأرب وارد نبردی سرنوشت ساز و با اهمیت راهبردی می شوند.

صبح امروز پنج‌شنبه گروه تروریستی داعش با انتشار بیانیه‌ای کوتاه به صورت رسمی از جنگ با نیرو‌های ارتش و انصارالله یمن در کنار شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در استان مأرب خبر داد.

تروریست‌های داعشی حاضر در این کشور، در بیانیه خود ضمن اشاره به درگیری با نیرو‌های ارتش و انصارالله یمن در منطقه الکساره واقع در  استان مأرب ، مدعی شدند که تعدادی از نیرو‌های دولت صنعاء طی این درگیری کشته و یا زخمی شده اند.

این بیانیه همچنین از تصرف دو مقر توسط گروه تروریستی داعش خبر داده است.

از سوی دیگر برخی رسانه‌های یمنی نیز طی روز‌های اخیر از حضور فرماندهان داعش و القاعده در استان مأرب به منظور مقابله با نیرو‌های دولت صنعاء خبر داده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار