انصارالله: عربستان و امارات بدون چراغ سبز واشنگتن کار نمی‌کنند

یکی از رهبران انصارالله یمن با اعلام اینکه عربستان و امارات بدون چراغ سبز واشنگتن فعالیت نمی‌کنند، آمریکا را مسبب مشکلات ملت یمن دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، محمد علی الحوثی، از رهبران انصارالله یمن با بیان اینکه عربستان و امارات بدون چراغ سبز واشنگتن و دستور آمریکا دست به اقدامی نمی‌زنند، گفت آمریکا مسبب مشکلات ملت یمن است.

او گفت: آمریکا یک بره یا کبوتر صلح نیست، بلکه او فرمانده تجاوز به یمن است که باعث تراژدی برای ملت یمن شد. ملت ما آمریکا، انگلیس، فرانسه، عربستان، امارات و کشور‌های ائتلاف را طرف‌هایی می‌داند که به ملت ما تجاوزه کرده و تسلیحاتی را برای کشتار ملت فرستاده اند.

او در ادامه افزود: اتحادیه اروپا مصوبه‌ای روشن صادر کرده که در آن تمامی مشارکت کنندگان در ائتلاف متجاوز به یمن را محکوم کرده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز باید گام‌هایی را برای لغو تصمیم دولت پیشین خود (دولت ترامپ) بردارد و باید این کار از زبان سفیر سعودی و از مکانی صورت پذیرد که وی تجاوز (به یمن) را اعلام کرده بود.

او همچنین گفت: امروز به فضل الهی و فرماندهی عبدالملک بدرالدین الحوثی به سطوح پیشرفته‌ای رسیده ایم و قاعده فرمانده این است که عمل بر گفتار پیشی دارد.

روز گذشته پایگاه وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده بود: وزارت خارجه ۱۶ فوریه، درج نام انصارالله در فهرست تروریسم را لغو کرد. به همین خاطر، انصارالله به موجب قوانین اعمال تحریم در خصوص تروریسم جهانی، قوانین تحریم ضد سازمان‌های تروریستی و یا تصمیم رئیس جمهور به شماره ۱۳۲۲۴ با ممنوعیتی روبرو نیست.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین اعلام کرده بود از الان به بعد، افراد و نهاد‌های قانونی آمریکا نیازی ندارند از دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وابسته به وزارت خزانه داری برای ورود به معاملات و انجام اقدامات تجاری با گروه انصارالله - مادامی که اشخاص و یا فعالیت‌های دیگری که شامل تحریم‌ها شود، وجود نداشته باشد- کسب اجازه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار