گلوی ۵ روستای خوسف ‌تر می‌شود

فرماندار خوسف گفت: با بهره‌برداری از پروژه شبکه آبرسانی مجتمع ماهمیران پنج روستا به شبکه آب شرب سالم و بهداشتی متصل می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، آخوندی فرماندار خوسف گفت: پروژه آبرسانی ماهیمران شامل لوله‌گذاری به طول ۱۵ کیلومتر خط انتقال، ساخت پنج مخزن، ۲ ایستگاه پمپاژ و یک حلقه چاه است که ۲ روستای ماهمیران و کلاته شمس تا پایان سال و روستا‌های تجگ، رزگ و گلگون در سه ماه اول سال آتی از این مجتمع به شبکه آب شرب متصل خواهند شد.

او هزینه اجرای این پروژه را ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از این میزان اعتبار در نظر گرفته شده تاکنون ۱۹ میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده است.

آخوندی بیان کرد: امید است با تخصیص اعتبار هرچه سریعتر این مجتمع به بهره‌برداری برسد.

فرماندار خوسف ادامه داد: با سیاست‌های دولت در سال‌های اخیر مهاجرت معکوس به روستا‌ها افزایش پیدا کرده است در حالی که ایجاد زیرساخت‌ها در بخش توسعه روستا‌ها هزینه‌های زیادی دارد.

او اظهار کرد: عملیات گازرسانی به روستا‌های بخش مرکزی شهرستان خوسف در دهستان خور و روستا‌های منطقه ارک و بین آباد در حال اجراست و در سه ماه اول سال آتی تمامی روستا‌های بخش مرکزی از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

آخوندی تصریح کرد: با تکمیل پروژه‌های گازرسانی در دست اجرا میزان برخورداری جمعیت این شهرستان از شبکه گاز به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید.

فرماندار خوسف گفت: تا پایان سال صد و بیست و هفتمین روستای شهرستان خوسف گازکشی خواهد شد و طول خطوط تغذیه و توزیع شهری و روستایی این شهرستان به بیش از ۶۰۰ کیلومتر می‌رسد.


بیشتر بخوانید


او افزود: پوشش شبکه‌های دیجیتال در روستا‌های خوسف کمتر از میانگین استانی است که پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

آخوندی تصریح کرد: امسال فرستنده دیجیتال در روستای همند بخش مرکزی به بهره‌برداری رسید و ایجاد فرستنده‌های دیجیتال در روستای گلوند و شهر خوسف در حال اجراست و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار خوسف عنوان کرد: با شیوع کرونا اهمیت پوشش اینترنت بیش از گذشته احساس شده و نبود زیرساخت‌های لازم در روستا‌ها آموزش مجازی را با مشکلاتی مواجه کرده است.

او ادامه داد: با وجود محدودیت‌های اعتباری به جد پیگیر اخذ اعتبار و افزایش ضریب پوشش شبکه‌های همراه در شهرستان خوسف هستیم.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.