ساخت پردیس تئاتر مشهد با سرعت و بدون وقفه است

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد گفت: ساخت پردیس تئاتر شهر مشهد شتاب گرفته و از پیشرفت فیزیکی ۲۶ درصدی برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیرسیاوش حجازی مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد گفت:  تا به امروز ۳۶۲ هزار نفرساعت توسط ۱۳۰ نفر نیروی کارگر و متخصص، در ساخت پردیس تئاتر شهر مشهد فعالیت داشته اند که از این بین ۱۲۶۰۰ نفرساعت مربوط به شب کاری از ساعت ۷ شب تا ۷ صبح بوده است.

او  افزود: این پروژه در تاریخ ۳۱ خرداد ماه ۹۹ در برنامه‌ای ۴۰۷ روزه آغاز به کار کرده  و طبق برنامه پایان آن ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ است.

 

  • بیشتر بخوانید
 


مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد ادامه داد: پروژه پردیس تئاتر شهر مشهد، در خیابان پیروزی ۱۴ واقع شده و در زمینی با مساحت ۵/۲ هکتار با زیربنای تقریبی ۱۴ هزار متر مربع در ۴ طبقه است. این پردیس تئاتر شامل یک سالن نمایش اصلی به ظرفیت ۷۰۰ نفر، سه سالن بلک باکس به ظرفیت ۲۰۰ نفر، یک سالن سینما ۱۳۰ نفره و سایر کاربری‌ها همچون کتابخانه و نگارخانه است.

حجازی بیان کرد: عملیات‌های انجام شده در این پروژه تاکنون شامل ۷۵ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۸۸۰ تن آراماتوربندی، ۵۰۰ متر مربع قالب بندی فونداسیون، ۱۶۲۰۰ متر مربع قالب بندی دیوار، نصب ۷۵ تن اسکلت فلزی شامل تیر و ستون و ۱۳ هزارمترمکعب بتن ریزی است.

او  تصریح کرد: در این پروژه تاکنون ۳۵ پیمانکار عمده در بخش‌های مختلفی مشغول به کار هستند که می‌توان به پیمانکار جرثقیل، خاکبرداری، رگلاژ، خاکبرداری و قالب بندی اشاره کرد که با این پروژه همکاری می‌کنند. در این پروژه همچنین یک عدد تاورکرین مشغول فعالیت است و ۷ جرثغیل حداقل ۳۵ تنی همواره مشغول به کار می‌باشند.

پروژه پردیس تئاتر مشهد پیچیدگی هایی دارد

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد تاکید کرد: از جمله پیچیدگی‌های این پروژه می‌توان به ۲۸ نوع تیپ دیوار بتنی با ارتفاع متفاوت تا ۱۷ متر و ترکیب اسکلت بتنی و فلزی و وجود بیشتر تاسیسات مکانیکی در داخل دیوار‌ها اشاره کرد.


حجازی یکی از مشکلات این پروژه را  تکمیل نکردن نقشه‌های پروژه به صورت کامل با توجه به درگذشت طراح اولیه دانست و اظهار کرد: عوامل اجرایی پروژه و تیم شرکت مشاور در حال رفع این مشکل هستند، همچنین یکی دیگر از مشکلات پروژه محدودیت جبهه‌های کاری به دلیل بتنی بودن ساختمان است که قابل افزایش نیست.

او  افزود: برای این پروژه ۸۹ میلیارد تومان، تامین اعتبار شده که تا به امروز ۴۲ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است. هم اکنون این پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۲۶ درصدی است  که طبق زمان بندی فعلی باید تا ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ به پایان برسد.

انتهای پیام//ح. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.