پرندگان شکاری در تعمیرگاه خودرو

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: ۲ پرنده شکاری شامل یک بُهله دلیجه و یک بُهله جغد کوچک از تعمیرگاه خودرو در همدان کشف و ضبط شد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجید شعبانلورئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: هفته گذشته ۲ شکارچی متخلف با در دست داشتن سلاح بادی وارد منطقه حفاظت شده «شرا» شدند که با هوشمندی یگان حفاظت محیط زیست پیش از هر اقدامی دستگیر شدند.

او افزود: با توجه به اینکه این شکارچیان پیش از ارتکاب تخلف شناسایی و دستگیر شده بودند تنها سلاح همراه ضبط و پرونده قضایی برای آن‌ها تشکیل نشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: با توجه به اینکه محیط بانان به این افراد مشکوک بودند محل کار و منزل آن‌ها را زیر نظر گرفته و در محل کار یکی از این افراد (تعمیرگاه خودرو) ۲ بهله پرنده شکاری کشف کردند.

شعبانلو گفت: طبق بررسی‌های انجام شده،  این پرندگان به علت شلیک با تفنگ بادی از ناحیه بال مصدوم بودند که پس از کشف به مرکز تیمار و نگهداری پرندگان شکاری در شهر همدان منتقل شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان افزود: ۱۴ پرونده قضایی برای شکارچیان متخلف از ابتدای امسال تاکنون در حوزه شکار و صید این استان تشکیل شده که ۹ پرونده مختومه و پنج پرونده نیز در جریان رسیدگی برای صدور رای است.

منطقه حفاظت شده شراء (نشر) با حدود ۱۱ هزار هکتار مساحت در ۴۵ کیلومتری شهر همدان و در مجاورت ۶ روستای نشر، مسلم آباد، برکت آباد، مولوجه، قوزلیجه و مزرعه آب هندو قرار دارد.

این محدوده از سال ۱۳۷۸ منطقه شکار ممنوع شده و از سال ۱۳۸۹ نیز عنوان حفاظت شده را گرفته است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.