معاون امور هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان:

نمایشگاه کالا‌ها و محصولات فرهنگی درکردستان برپا می شود

احمدی گفت:نمایشگاه کالا‌ها و محصولات فرهنگی و صنایع دستی جشنواره فیروزه (خه لات) در حاشیه شهر‌های استان کردستان برپا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سامان احمدی معاون امور هنری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان گفت: برگزاری نمایشگاه کالا‌ها و محصولات فرهنگی و صنایع دستی ششمین دوره جایزه فیروزه کشور همزمان در استان نیز برپا خواهد شد.

او افزود: این جشنواره به منظور ترویج، تولید و مصرف کالا‌ها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی، تشویق تولیدکنندگان به تولید کالا‌های فرهنگی با اولویت‌ها و نیاز‌های کشور، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع خلاق و رونق بازار مصرف کالا‌های فرهنگی داخل کشور برگزار می‌شود.

احمدی بیان کرد: بخشی از نمایشگاهی که قرار است بعد از اتمام دوره ارسال آثار به جشنواره از این محصولات وکالا‌ها و صنایع دستی برگزار شود لازم و ضروری است با همکاری دفاتر تسهیلگری شهر سنندج و شهر‌های سقز و مریوان به صورت ویژه در این مناطق کمترتوسعه یافته برگزار و اهداف مورد نظر جشنواره برآورده شود.

معاون امور هنری در خصوص بخشی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره محصولات و کالا‌های فرهنگی فیروزه (خه لات) گفت: معرفی فعالان صنایع خلاق به جامعه و نهاد‌های خصوصی، پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استان‌ها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده‌ها و افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی است.

او در خصوص ایجاد غرفه‌های نمایش آثار رسیده به جشنواره در نواحی حاشیه شهر‌ها گفت: دفاتر تسهیلگری فرصتی مناسب خواهند یافت تا به معرفی کسب و کار‌های فرهنگی و هنری در این مناطق بیشتر اهمیت بدهند و نسبت به معرفی کسب و کار‌های فعال مناطق حاشیه شهر در حوزه فرهنگ و هنر اهمیت داده شود.

احمدی گفت: برگزاری نمایشگاه آثار صنایع دستی و محصولات فرهنگی و هنری بومی استان بدون شک فرصت‌های شغلی حوزه فرهنگ و هنر وصنایع دستی متناسب با این نواحی ایجاد خواهد شد لذا ضروری است دفاتر با همه توان از این ظرفیت استفاده نمایند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.