بازگشایی راه ارتباطی ۹۵ روستای آذربایجان‌شرقی

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: راه ارتباطی ۹۵ روستای استان آذربایجان شرقی که در اثر بارش برف و کولاک ۲ روز گذشته بسته شده بود بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، رسول زاده  معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه  راه ارتباطی ۲۵ روستای شهرستان‌های بستان آباد، چاراویماق، هشترود و مرند در پی کولاک همچنان بسته است، گفت: هم اکنون نیرو‌های راهداری مشغول بازگشایی راه ارتباطی این روستاها هستند و در صورت فروکش کردن کولاک راه ارتباطی آن‌ها تا پایان امروز بازگشایی می‌شود.

او گفت: در پی بارش ۲ روز گذشته و در راستای باز نگه داشتن جاده‌های استان آذربایجان شرقی  ۱۱ هزار و ۴۴۰ کیلومتر - باند از راه‌های استان از سوی گروه‌های راهداری برف‌روبی و در این عملیات و به منظور جلوگیری از لغزندگی جاده‌ها بیش از ۲ هزار و ۵۴۰ تن مخلوط شن و نمک استفاده شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت نیرو‌های راهداری راه ارتباطی ۳۶۵ روستای استان را برف روبی و به بیش از ۷۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کرده و بیش از ۲۵ مسافر را در راهدارخانه‌ها اسکان دادند.

رسول زاده با بیان اینکه در عملیات راهداری زمستانی در سطح استان ۳۷۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین فعال هستند، گفت: این دستگاه‌ها شامل بولدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش، تراکتور و سایر دستگاه‌های سبک و سنگین است که برای طرح راهداری زمستانی تجهیز شده اند.

او  به مردم و مسافران توصیه کرد در این فصل قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگو است، در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار