دیدار وزیر خارجه سوریه با فرستاده ویژه سازمان ملل

فیصل المقداد با گی یر پدرسن دیدار و درباره اوضاع سوریه با وی به رایزنی پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با گی‌یر پدرسن، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه و هیات همراه وی درباره مسائل مربوط به اوضاع این کشور در دمشق دیدار و گفتگو کرد.

بر این اساس، دو طرف در این دیدار درباره مسیر سیاسی و اوضاع اقتصادی سوریه به ویژه با توجه به شیوع همه گیر کرونا گفتگو کردند و دیدگاه‌های طرفین در خصوص اینکه تحریم‌های اقتصادی یکجانبه، این شرایط را دشوارتر می‌کند، همسو بود.

فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در دیدار با گی‌یر پدرسن، فرستاده سازمان ملل به سوریه و هیئت همراهش که در جریان آن به بررسی روند سیاسی و اقتصادی این کشور پرداختند، به پیامد‌های انسانی اقدامات یک‌جانبه و اجباری تحمیل شده علیه ملت سوریه به رغم شیوع کرونا و نیز اقدامات «مجرمانه و سرکوبگرانه» شبه نظامیان موسوم به قسد در حق سوری‌ها در استان‌های حسکه، رقه و دیرالزور اشاره کرد و از سازمان ملل خواست صدای خود را براساس منشور و قطعنامه‌های شورای امنیت در برابر این اقدامات بلند کند و موضعی صریح مطابق با اصول و اهداف تعیین شده طبق قانون بین المللی انسانی در قبال آن‌ها بگیرد.

وی گفت: اقدامات یک جانبه تحمیلی علیه مردم سوریه به رغم گسترش بیماری کرونا و همچنین اقدامات جنایتکارانه و سرکوبگرانه شبه نظامیان «قسد» علیه مردم سوریه در استان‌های حسکه، رقه و دیرالزور دارای پیامد‌های انسانی است.

فیصل مقداد از سازمان ملل خواست که مطابق با منشور و قطعنامه‌های بین المللی صادره از شورای امنیت در برابر همه این اقدامات اقدام کرده و موضع روشنی را اتخاذ کند که با اصول و اهدافی سازگار باشد که قانون بشردوستانه بین المللی پایه گذاری کرده است.

دو طرف بر اهمیت اطمینان از مداخله نکردن در امور کمیته بررسی قانون اساسی سوریه و اطمینان از اینکه همه این فرایند تحت رهبری و مالکیت سوریه انجام می‌شود و هیچ جدول زمانی برای آن از خارج تعیین نشود، تأکید کردند.

در این جلسه، بشار الجعفری، معاون وزیر امور خارجه و ایمن سوسان، دستیار وزیر امور خارجه سوریه نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار