سیاستمدار لبنانی: عربستان باب مذاکره با ایران را آغاز کند/ آمریکا عامل گسترش تروریسم در منطقه است

رئیس حزب توحید عربی لبنان اقدامات آمریکا در منطقه را موجب ویرانی کشور‌ها و گسترش تروریسم در سطح جهانی ارزیابی کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه العهد، رئیس حزب توحید عربی و وزیر سابق دولت لبنان با یادآوری اقدامات مخرب آمریکا در عراق، خواستار گشودن باب گفتگو میان عربستان با ایران شد.

وئام وهاب در سلسله پیام‌های توئیتری نوشت: آمریکا عراق را اشغال و آن را نابود کرد و دیگر آرامش به این کشور باز نگشت. تروریسم وارد سوریه شد و آن را ویران کرد و لبنان نیز آسیب دید. آن‌ها همچنین به لیبی آسیب زدند و اروپا تحت تأثیر هرج و مرج و مهاجرت قرار گرفت.

این سیاستمدار لبنانی در پیام دیگری به رویکرد مداخله جویانه آمریکا در منطقه پرداخت و نوشت: برخی از سطحی نگرها معتقدند که مداخله آمریکا برای تحت فشار قرار دادن عربستان سعودی و کارشکنی در آنجا لذتبخش است. این موضوع منجر به گسترش ده‌ها هزار تروریست خواهد شد. دولت جو بایدن باید بازی با ثبات کشورها، به ویژه عربستان سعودی را متوقف کند.

رئیس حزب توحید عربی پیشنهاد کرد عربستان باید باب مذاکره با ایران را که بر روی ثبات خلیج فارس تبعات مثبت داشته باشد، باز کند و پرونده این تجارت را از دست دیگران خارج کند. وهاب یادآور شد بازی با ثبات عربستان به معنای گسترش تروریسم در جهان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار