در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فعالیت ۱۱ بانک شیر در کشور

کارشناس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۱۱ بانک شیر فعال در کشور داریم و میزان ذخیره شیرمادر در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است.

روشنک وکیلیان کارشناس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم ایجاد بانک شیر در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر یکی از برنامه های وزارت بهداشت ایجاد‌ و‌ گسترش بانک های شیر مادران است، زیرا شیر مادر بهترین تغذیه برای نوزاد به ویژه نوزادان نارس محسوب می‌شود.

او ادامه داد: یکی از موضوعاتی که ما به خانواده ها آموزش می دهیم بحث استفاده از شیر مادر برای نوزادان به خصوص نوزادانی که زودتر از موعد مقرر به دنیا می‌آیند، است.

وکیلیان بیان کرد: کشورهای پیشرفته در دنیا اقدام به ایجاد بانک شیر مادر کرده اند. مادرانی که از شرایط لازم برخوردار هستند شیر اضافه خود را برای نوزادان نیازمند و حتی فرزند خودشان در آینده ذخیره کنند.

او اضافه کرد: شیر گرفته شده از مادران ارزیابی می شودو پس از انجام فعل و انفعالات میکروب احتمالی آن کشته و سپس در بانک شیر ذخیره می شود.

کارشناس اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر تعداد یازده بانک شیر فعال در کشور داریم و میزان ذخایر بانک شیر در دانشگاه های مختلف متفاوت است.

او افزود: بررسی ها نشان می دهد استفاده از شیر مادر به جای شیر خشک عوارضی مانند اختلالات گوارشی را در بین فرزندان  تقریبا به صفر می‌رساند.


بیشتر بخوانید


  انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار