صدور کارت تردد دام برای عشایر فارس

صدور کارت تردد دام برای عشایر استان فارس آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح الله بهرامی مدیر کل امور عشایر فارس، گفت: با همکاری ادارات امور عشایر شهرستان‌ها و ۲۳ شرکت‌های تعاونی عشایری صدور کارت تردد در حال انجام است.

او، با اشاره به اینکه دامداران عشایر موظف به تهیه کارت تردد قبل از کوچ هستند،بیان کرد: در صورت نداشتن کارت تردد نیروی انتظامی دام را به عنوان قاچاق تلقی می‌کند.

بهرامی، تصریح کرد: از مزایای این طرح تسهیل در تردد، جابجایی دام در فصول کوچ بهاره و پاییزه و جلوگیری از قاچاق دام است.

مدیر کل امور عشایر فارس، ادامه داد: با توجه به پراکندگی عشایر در سطح استان تمام عشایر برای صدور کارت شناسایی دام اقدام کنند تا در فصل بهار برای کوچ بهاره با مشکل روبه رو نشوند.
 
او، افزود: با برنامه ریزی و هدف گذاری‌های انجام شده تا پایان امسال، کارت تردد برای تمام عشایر صادر می شود.

بهرامی، اضافه کرد: با توجه به تقویم کوچ بهاره کوچ زمینی از ۱۵ فروردین ماه و کوچ ماشینی از ۲۳ اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

مدیر کل امور عشایر فارس، اظهار کرد: استان فارس ۱۲ و نیم درصد از عشایر ایران یعنی بیشترین حجم این قشر را در خود جای و از این منظر رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
 
او، گفت: بر اساس آخرین سرشماری، جمعیت استان فارس، چهار میلیون و ۹۴۹ هزار و ۳۳۵ نفر است که از این آمار، ۳۰ هزار خانوار با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت را جامعه عشایری تشکیل می‌دهند. عشایر فارس متشکل از سه ایل بزرگ قشقایی، خمسه و لر و هشت طایفه مستقل است.
 
بهرامی، بیان کرد: ۲۵ هزار تن گوشت قرمز، ۵۷ هزار متر مربع بافندگی، ۵۰ هزار تن فرآورده‌های خام لبنی و ۲۵۰ هزار تن محصول کشاورزی و باغی از سوی عشایر فارس تولید می‌شود که از این نظر این جمعیت سهم بسزایی در تامین خوراک مورد نیاز مردم استان و کشور دارند.
 
انتهای پیام/ت
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار