کاخ سفید: بایدن با ملک سلمان گفتگو خواهد کرد

سخنگوی کاخ سفید از تماس تلفنی رئیس جمهور آمریکا و پادشاه عربستان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در گفتگو با ملک سلمان، پادشاه سعودی به بیان نگرانی‌های آمریکا خواهد پرداخت.

بر این اساس، جن ساکی در نشستی خبری در کاخ سفید در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره زمان تماس تلفنی بایدن با مقامات سعودی گفت: «هیچ خبر جدیدی در این خصوص ندارم. همانطور که دیروز گفتم به محض اینکه این تماس انجام شود، گزارشی از آن را به شما می‌دهیم. ما انتظار داریم این اتفاق خیلی زود رخ بدهد.»

ساکی در پاسخ به این سوال که آمریکا می‌خواهد چه اقداماتی درباره عربستان سعودی صورت دهد گفت: «طیفی از گزینه‌ها روی میز است. اما باید بگویم گام بعدی این است که رئیس جمهور (بایدن) با پادشاه (سعودی) صحبت کند. ما انتظار داریم این اتفاق خیلی زود رخ دهد. همانطور که می‌دانید ما به انتشار گزارشی غیرطبقه بندی شده که رئیس سازمان امنیت ملی آمریکا منتشر خواهد کرد و نه کاخ سفید متعهد هستیم. بی تردید، همانطور که قبلا درباره اش صحبت کرده ایم و شما شنیده اید، دولت ما بر بازبینی روابط با عربستان متمرکز است. بی تردید، حوزه‌هایی وجود دارد که ما نگرانی خود را بیان خواهیم کرد و طرف مقابل باید در این زمینه پاسخگو باشد.»

وی افزود: «در عین حال، باعنایت به تهدیدی که عربستان سعودی در منطقه با آن مواجه است، حوزه‌هایی وجود دارد که ما به همکاری خود با عربستان سعودی در آن حوزه‌ها ادامه خواهیم داد.»

در همین حال خبرگزاری رسمی عربستان خبر داد وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای عربستانی، با وی درباره روابط دوجانبه و همکاری‌های دو کشور برای مقابله با چالش‌های منطقه‌ای تبادل نظر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۹
مگه اینا باهم صحبت نکردن!!!!
امان از آلزایمر!!!
آخرین اخبار