واکنش آمریکا به اخراج نماینده اتحادیه اروپا از ونزوئلا

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه به اخراج نماینده اتحادیه اروپا از ونزوئلا واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد اخراج رئیس هیئت دیپلماتیک اتحادیه اروپا از ونزوئلا، دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور را منزوی می‌کند.

روز چهارشنبه، خورخه رودریگز، رئیس پارلمان ونزوئلا، اعلام کرد: «ایزابل بریلانتی پیدروزا، نماینده اتحادیه اروپا، عنصر نامطلوب است و کاراکاس خواستار بازنگری شرایط حضور اتحادیه اروپا در ونزوئلا است.»

خورخه آرزا، وزیر خارجه ونزوئلا نیز اعلام کرد که نماینده اتحادیه اروپا در ونزوئلا «شخصیتی غیر مطلوب» اعلام شده و ۷۲ ساعت فرصت دارد تا این کشور را ترک کند.

پرایس دیروز پنجشنبه مدعی شد: دولت مادورو با اخراج ایزابل بریلانتی پیدروزا، سفیر وقت اتحادیه اروپا در ونزوئلا، یکی از قهرمانان بین المللی را که برای دموکراسی در ونزوئلا و حقوق بشر مردم این کشور ایستادگی می‌کرد، حذف کرد. این اقدام تنها باعث انزوای بیشتر دولت مادورو خواهد شد.

گفته می‌شود این تصمیم کاراکاس در پاسخ به تحریم‌های جدیدی که وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه علیه ۱۹ مقام دیگر ونزوئلا به اتهام نقض حقوق بشر و تضعیف دموکراسی اعمال کردند، اتخاذ شد.

مادورو روز چهارشنبه تأکید کرد که ونزوئلا تا زمان لغو تحریم‌ها هیچگونه گفتگو یا معامله‌ای با اتحادیه اروپا نخواهد داشت.

این تحریم‌های اتحادیه اروپا به دنبال انتخابات پارلمانی ونزوئلا که در دسامبر برگزار شد، اعمال شده است. طبق گزارش شورای ملی انتخابات ونزوئلا، حزب سوسیالیست متحد ونزوئلا به رهبری مادورو در این انتخابات پیروز شد که در مجموع ۲۱۹ کرسی (نزدیک به ۶۳ درصد از کل کرسی ها) را برای دولت مادورو به همراه داشت. این در حالی بود که مخالفان انتخابات را تحریم کردند.

اتحادیه اروپا در اقدامی مداخله‌جویانه نتایج انتخابات را به رسمیت نمی‌شناخت و روند رأی گیری را غیر دموکراتیک و فرصتی از دست رفته برای آزادی خواند.

تاکنون ۵۵ نفر از مقامات ونزوئلایی با تحریم‌هایی از جمله ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی‌هایشان مواجه شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار