پایان کار شرور سابقه دار در فسا/اخاذی با ایجاد صفحه جعلی در اینستاگرام

مهم‌ترین حوادث هشتم اسفند‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز جمعه ۸ اسفند‌ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف کامیون حامل ۲۰ میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف محموله کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان خرمبید خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی خرمبید در ایست و بازرسی مقطعی در محور "شیراز-اصفهان"، به یک دستگاه کامیون حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۳۳۹ عدد کالسکه و کریر خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش محموله قاچاق، ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند و سامانه ۱۱۰ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت درخواست‌های انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی شهروندان است.

پایان کار شرور سابقه دار در فسا

فرمانده انتظامی "فسا" گفت: شرور سابقه دار که ۱۱ فقره حکم جلب در پرونده خود داشت توسط پلیس این شهرستان دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ "محمدهاشم قسام" در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره چاقو کشی، مزاحمت و آتش زدن اموال خصوصی توسط فردی شرور در فسا، دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی پاسگاه کوشک قاضی با اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند مخفیگاه متهم را در یکی از روستا‌های شهرستان فسا شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه متهم علاوه بر چاقو کشی، مزاحمت و آتش زدن اموال خصوصی، ۱۱ فقره حکم جلب در پرونده خود دارد، ضمن تقدیر از همکاری مردم با نیروی انتظامی، عنوان داشت: پلیس به مخلان نظم و آرامش عمومی اجازه جولان و عرض اندام نمی‌دهد و در تامین امنیت شهروندان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

سارقان با ۲۵ فقره سرقت روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی ممسنی از دستگیری ۲ سارق درون خودرو و اماکن خصوصی و کشف ۲۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو و اماکن خصوصی در شهرستان "ممسنی"، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی با جمع آوری اطلاعات اولیه از شیوه و شگرد سرقت و همچنین اظهارات مال باختگان، موفق به شناسایی ۲ سارق حرفه‌ای شدند و با هماهنگی مقام قضائی آنان را در مخفیگاهشان در یکی از محلات این شهرستان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی ممسنی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۲۵ فقره سرقت محتویات داخل خودرو و اماکن خصوصی اقرار کردند، عنوان داشت: این سارقان حرفه‌ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

در شهرستان مهر، ۷۰ راس گوسفند قاچاق کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۷۰ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی حین ایست و بازرسی در محور "مهر-لامرد"، به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این کامیون، ۷۰ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام قاچاق مکشوفه را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ کرمی تصریح کرد: پدیده قاچاق اثرات بسیار مخربی بر اقتصاد جامعه داشته و پلیس در این راه با تمام توان با قاچاقچیان مقابله خواهد کرد.

سارق اماکن خصوصی با ۳۲ فقره سرقت راهی زندان شد

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: با دستگیری یک سارق در این شهرستان پرده از راز ۳۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی برداشته شد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، مزارع و باغات، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تلاش شبانه‌روزی، یک نفر سارق که بسیار حرفه‌ای بود را شناسایی و با جمع آوری اطلاعات و مستندات لازم در یک اقدام غافلگیرانه آن را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی مرودشت تصریح کرد: با انجام تحقیقات و بازجویی‌های صورت گرفته در پلیس آگاهی، این سارق سابقه‌دار به ۳۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی و مزارع و باغات اعتراف کرد.

سرهنگ زینلی با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تاکید کرد: مردم به توصیه‌ها و هشدار‌های پلیسی توجه کنند و در صورت اطلاع از هرگونه سرقت یا تردد افراد مشکوک مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

سرقت احشام در زرین دشت و کشف در کوه چنار

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از توقیف خودرو سارقان و کشف ۱۱ رأس دام سرقتی خبر داد.

سرهنگ دوم لطف‌الله محمدی اظهار داشت: در پی اخبار واصله مبنی بر تردد یک دستگاه وانت نیسان حامل دام مسروقه در محور‌های مواصلاتی "کوه‌چنار"، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: مأموران انتظامی با کنترل راه‌های خروجی و پایش خودرو‌های عبوری، یک دستگاه وانت نیسان حامل احشام را شناسایی و دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار تصریح کرد: راننده با توجه به پوشش جنگلی و صعب العبور بودن منطقه با به جا گذاشتن خودرو از محل متواری شد.

سرهنگ دوم محمدی با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۱۱ راس گوسفند مسروقه کشف شد، تلاش برای دستگیری سارق متواری در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرهنگ دوم محمدی با بیان اینکه احشام کشف شده در شهرستان زرین‌دشت سرقت شده است، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده تردد افراد ناشناس و مشکوک در محل سکونت خود، مراتب را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی

فرمانده انتظامی مهر از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی بیان کرد: در جهت پاکسازی برخی از محلات شهرستان "مهر" از وجود معتادان و سارقان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی توسط کارکنان انتظامی طی یک ماه گذشته اجرا شد.

او با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها، ماموران موفق شدند ۲۵ سارق را دستگیر کنند، گفت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ۲۰ رأس احشام، ۳ دستگاه موتورسیکلت، ۳ عدد کولر گازی، ۴ عدد گوشی موبایل، ۳۰۰ متر کابل برق، ۶۰۰ قطعه لوازم خودرویی، ۲۰۰ کیلوگرم سیم آلموتوربندی و ۴ عدد درب و پنجره مسروقه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۳۰ فقره انواع سرقت از اماکن خصوصی، مزارع و باغات، احشام و ... اقرار کردند، عنوان داشت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ کرمی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری شهروندان با نیروی انتظامی، از عموم مردم خواست هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان کرد: ماموران کلانتری "۱۴ ایزدخواست" "آباده" در راستای مبارزه با کالای قاچاق، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی "شیراز-اصفهان"، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۸۴۰ ثوب پوشاک، ۱۵۹ عدد میوه آناناس، ۸۰ کیلوگرم لیمو ترش و ۱۱۰ کیلوگرم میوه آواکادو خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۲۳ کیلو حشیش از یک موتورسیکلت 

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف ۲۳ کیلو حشیش در بازرسی از یک دستگاه موتورسیکلت خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسگاه "رستاق" حین گشت زنی هدفمند و نامحسوس در سطح حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و دستور توقیف آن را صادر کردند.

او گفت: راکب بدون توجه به اخطار و ایست پلیس با افزایش سرعت و انجام حرکات خطرناک، پس از طی مسافتی با توجه به کوهستانی بودن منطقه با به جا گذاشتن موتورسیکلت متواری شد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه ماموران در بازرسی از موتورسیکلت توقیفی، ۲۳ کیلو حشیش که به طرز ماهرانه‌ای در صندلی جاسازی شده بود کشف کردند، گفت: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری ادامه دارد.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست برای کاهش تبعات اجتماعی ناشی از مواد مخدر، در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک در زمینه خرید، فروش و حمل، سریعأ مراتب را برای شناسایی و دستگیری سوداگران مرگ به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف یک دستگاه فلزیاب قاچاق 

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین از کشف یک دستگاه فلزیاب قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد اظهار داشت: مأموران انتظامی بخش "افزر" قیروکارزین حین کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از آن خودرو، یک دستگاه فلزیاب به همراه متعلقات مربوطه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

توقیف پراید و کشف ۸۴ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استهبان از کشف ۸۴ کیلو تریاک در بازرسی از سواری پراید در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اکبرپور بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر "استهبان" در اجرای طرح مقابله با قاچاقچیان، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی این شهرستان، به یک سواری پراید مظنون و دستور ایست دادند.

او با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، با توجه به کوهستانی بودن منطقه، قاچاقچیان با به جا گذاشتن خودرو متواری شدند، گفت: در بازرسی از سواری پراید توقیفی، ۸۴ کیلو تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی استهبان بیان کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری ادامه دارد.

یک کشته و ۴ مجروح حاصل تصادف زنجیره‌ای

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس، گفت: در تصادف زنجیره‌ای در محور روستایی برونجان به سمت "دشت برم" کازرون، یک نفر فوت و ۴ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی اظهار داشت: در پی اعلام یک فقره تصادف در محور روستایی "برونجان" به سمت "دشت‌برم" کازرون، بلافاصله مأموران به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او اظهار کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند ۴ دستگاه خودرو از نوع وانت نیسان، پژو ۴۰۵، کامیون و پژو پارس (۵ سرنشین) با یکدیگر برخورد کرده‌اند.

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس با بیان اینکه در این حادثه، راننده پژو پارس فوت و ۴ سرنشین دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند، گفت: کارشناسان علت این تصادف را موکول به تحقیقات بعدی اعلام کرده‌اند.

اخاذی با ایجاد صفحه جعلی در اینستاگرام

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که با ایجاد صفحه جعلی، از اقوام شاکی مبلغ ۷۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: در پی مراجعه خانمی ۲۳ ساله به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی ناشناس در فضای مجازی با ایجاد صفحه جعلی اینستاگرام و درج تصاویر وی در آن، از آشنایان و دوستانش مبلغ ۷۰ میلیون ریال به بهانه کمک اخذ کرده است که رسیدگى به این پرونده در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او گفت: با اقدامات فنی و تخصصی، کارآگاهان سایبری موفق شدند متهم را در شیراز شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس، تصریح کرد: متهم در بازجویی اولیه و مواجهه شدن با مدارک و مستندات پلیس، لب به اعتراف گشود و هدف خود را کسب درآمد و کنجکاوی عنوان کرد.

سرهنگ سلیمانی تصریح کرد: هرگونه پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده و عواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد؛ لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir
با ما در ارتباط باشند.

توصیه‌های پلیس مرودشت برای پیشگیری از سرقت منزل

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت توصیه‌هایی به شهروندان در خصوص پیشگیری از سرقت منزل ارائه کرد.

-تا حد امکان از خالی گذاشتن منزل خودداری کنید.

-هنگام خروج از منزل تنها به قفل کردن درب خروجی اکتفا نکرده و کلیه درب‌های داخلی ساختمان اعم از پشت بام، هال، اتاق ها، آشپزخانه، حمام، حیاط خلوت و. را قفل کنید.

-در صورت تغییر محل سکونت یا مفقود شدن کلید یدک منزل، توپی قفل درب‌های ورودی را تعویض کنید.

-کنترل ورود و خروج در مجتمع‌های مسکونی را به سرایدار یا نگهبان مطمئن بسپارید. با این حال از بازگذاشتن درب ورودی منزل (حتی برای مدت کوتاهی) در طول شبانه روز خودداری کنید.

-از قرار دادن کلید در زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خودداری کنید.

-از قرار دادن چهار پایه و نردبان و نظایر آن در حیاط منزل مخصوصاً در کنار دیوار خودداری کنید.

-از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زیاد در منزل بپرهیزید.

-نزد افراد ناشناس و کسانی که اعتماد کافی به آن‌ها ندارید هرگز از میزان اموال و دارائی موجود خود در منزل صحبت نکنید.

-از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری کنید.

-چنانچه در اطراف محل زندگی شما خانه‌های خالی از سکنه و نیمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید.

-برنامه سفر خود را بازگو نکنید و در مواقعی که به مسافرت می‌روید از همسایگان یا اقوام مورد اطمینان خود بخواهید که از منزلتان مراقبت کنند.

-نسبت به اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های متوقف و سرنشینان آن در پیرامون منزل خود بی‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، شماره و سایر مشخصات آن‌ها را یادداشت و سریعاً به مراکز ۱۱۰ پلیس اطلاع دهید.

-به زنگ‌های بی وقت و بی مورد تلفن و منزل بی توجه نبوده و آن‌ها را به عنوان زنگ خطر تلقی کنید و هوشیار باشید.

-از قراردادن وسایل با ارزش در داخل حیاط خودداری کنید.

- بر روی درب ورودی آپارتمان حفاظ، قفل شب بند و چشمی نصب کنید.

-محوطه بیرون منزل خود را همواره روشن نگه دارید.

-از ورود افراد ناشناس تحت عنوان متکدی، فالگیر، رمال و ... به داخل منزل خود اکیدا ممانعت کنید.

-در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و یا وقوع سرقت، سریعا با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل کنید تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار