تفکیک زباله‌ها موضوع یک نمایش عروسکی شد

نمایش «زندگی زباله ای» به کارگردانی سید محسن موسوی در بخش مجازی جشنواره عروسکی تهران-مبارک روی صحنه می‌رود.

سید محسن موسوی کارگردان تئاتر، درباره نمایش «زندگی زباله‌ای» و حضور آن در جشنواره عروسکی تهران-مبارک، به خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: دوستی با محیط زیست و حفظ آن، همواره حائز اهمیت بوده و خوشبختانه در هجدهمین دوره‌ جشنواره عروسکی تهران-مبارک به آن توجه ویژه‌ای شده است.

وی درباره تمرین تئاتر در شرایط کرونایی بیان کرد: فارغ از برگزیده شدن طرح نمایشی ما توسط هیئت انتخاب، تمرین‌هایمان را به صورت دوره‌های چند روزه، از شهریور ماه شروع کردیم. البته به دلیل محدودیت‌هایی که بیماری کرونا برای ما به وجود آورد، چندین بار در تمرینات وقفه افتاد.

موسوی درباره داستان نمایش «زندگی زباله ای» اظهار کرد: موضوع «زندگی زباله ای» را بر اصل مهم لزوم تفکیک زباله پایه ریزی کرده ایم. قرار است به دنیای زباله‌ها برویم و با مشکلاتی که برای زندگی آن‌ها از کنار هم بودن زباله‌های مختلف به وجود آمده است، با خبر شویم.

از «زندگی زباله ای» تا تفکیک زباله‌ها

وی درباره حضور در بخش مجازی جشنواره عروسکی تهران - مبارک خاطرنشان کرد: برای ارائه‌ جذاب‌تر این اثر در فضای مجازی، تصمیم گرفتیم دکور یک فضای شهری با محوریت ارائه‌ میکرو تئاتر را بسازیم. ابتدا قصد داشتم نمایش «زندگی زباله ای» را به صورت طرح یک نمایش خیابانی و محیطی به جشنواره ارائه کنم؛ اما با توجه به مشکلات ناشی از شیوع کرونا و همچنین اولویت موضوعی جشنواره در بخش فضای مجازی که کاملاً با «زندگی زباله‌ای» همسو بود، تصمیم گرفتیم در این بخش حاضر شویم.

از «زندگی زباله ای» تا تفکیک زباله‌ها

این کارگردان تئاتر با اشاره به مجازی بودن جشنواره عروسکی تهران-مبارک، درباره عدم حمایت از گروه‌های تئاتری تصریح کرد: به صورت کلی حیات نمایش عروسکی، به جشنواره‌ها وابسته است. جشنواره عروسکی تهران-مبارک هر سال جزو جذاب‌ترین جشنواره‌های کشور بوده و امسال هم با وجود مجازی شدن تمام جشنواره‌ها بجز جشنواره فجر، نقش مثبتی در ایجاد فضای تئاتری بازی کرده است.

از «زندگی زباله ای» تا تفکیک زباله‌ها

وی افزود: گروه ما برای اجرای نمایش «زندگی زباله‌ای» مثل همیشه مشکلات مالی داشت؛ اما سعی کردیم عروسک‌های این نمایش با استفاده از وسایل دور ریختنی و بازیافتی ساخته شوند؛ بنابراین توانستیم هزینه‌های ساخت را به حداقل برسانیم.

از «زندگی زباله ای» تا تفکیک زباله‌ها

گفتنی است؛ عوامل نمایش «زندگی زباله ای» عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: سید محسن موسوی، صداپیشگان: مهدی ناجیان، سید محسن موسوی، سید مسعود موسوی، محمد محمدی، عروسک‌گردانان: فاطمه مستحسن، یاسمن کرمی، فاطمه سلمانی، طراحی صحنه و عروسک: سیدمسعود موسوی، اصلان حیدری، خطاط: استاد غلامرضا صادقی، عکاس: عبدالله جعفری، فیلمبرداری و تدوین: سیدمسعود موسوی

نمایش «زندگی زباله ای» از شهر اصفهان در بخش فضای مجازی جشنواره تئاتر عروسکی شرکت کرده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.