مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر سه هزار و ۲۳۰ هکتار از عرصه‌های استان به زراعت چوب اختصاص داده شده است،

هادی قاسمی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار و ۲۳۰ هکتار از عرصه‌های استان به زراعت چوب اختصاص داده شده است، 

او تصریح کرد: سهمیه زراعت چوب استان در سال جاری ۶۶۲ هکتار است که تاکنون همه این اراضی شناسایی شده و ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای متقاضیان زراعت چوب در استان تخصیص یافته است.

قاسمی ادامه داد: باتوجه به محدودیت‌های منابع آبی در حاشیه دریاچه ارومیه مقرر شده است که برای صرفه‌جویی در مصرف آب از پساب تصفیه شده فاضلاب برای زراعت چوب استفاده شود.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی افزود: در سال جاری برای ۱۶۷ هکتار، تسهیلات زراعت چوب اختصاص داده شده است و ۴۷۵ هکتار نیز چه به صورت زراعت چوب و چه به صورت حاشیه‌کاری متقاضی دریافت تسهیلات زراعت چوب هستند.

قاسمی با اشاره به اینکه میزان نهال‌کاری در استان کاهش یافته است، افزود: درصدد هستیم میزان اراضی ملی که به زراعت چوب اختصاص داده شده را با ابزار‌های تشویقی نظیر تسهیلات بانکی و ارائه نهال رایگان توسعه دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه زراعت چوب از جمله طرح‌های خوب در راستای مقابله با تخریب جنگل است، گفت: تلاش داریم اراضی ملی را با ابزار‌های تشویقی نظیر تسهیلات بانکی با سود ۱۳ درصد و تنفس چهار ساله و همچنین ارائه نهال رایگان در اختیار متقاضیان دارای شرایط قرار دهیم.

او گفت: برای اجرای این طرح، درختان مختلفی مد نظر بوده، ولی به توجه به اینکه صنوبر در اقلیم این استان، ثابت شده است، از این درخت برای اجرای طرح زراعت چوب استفاده می‌شود.

قاسمی در ادامه به برنامه‌های هفته منابع طبیعی امسال اشاره کرد و افزود: هفته منابع طبیعی و آبخیزداری سال ۹۹ با شعار همه باهم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی، همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان‌غربی نیز با حضور اقشار مختلف مردم و همکاری ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط، البته با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

از هر هکتار از اراضی که به زراعت چوب اختصاص یافته ۳۵۰ متر مکعب چوب حاصل می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.