با حضور میهمان خارجی؛

موزه اختصاصی "سیامند رحمان" افتتاح می شود

رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: روز سه‌شنبه موزه اختصاصی "سیامند رحمان" با حضور مسوولین داخلی و میهمانان خارجی افتتاح خواهدشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، خسروی وفا  با همراهی امان زاده رئیس هیات ورزش جانبازان و معلولین استان با پورایراندوست مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی دیدار و گفتگو کرد.

محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، گفت: سیامند رحمان نه یک قهرمان، بلکه پهلوانی خوش آوازه و فروتن بود که همه از وی به نیکی یاد کردند و حتی رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک وی را با لبخندش عنوان و در پیامش «خنده‌های تو فراموش نشدنی است» عنوان کرد.

او افزود: بعد از درگذشت این پهلوان ارزشمند، ستادی برای برنامه‌ریزی برای حفظ یاد و خاطره این ورزشکار تشکیل شد که تا به امروز علاوه بر نامگذاری یک سالن ورزشی به نام "سیامند رحمان"، چاپ کتاب داستانی و رمان، ساخت فیلم‌های مستند از زندگی وی، قرار دادن داستان این ورزشکار در کتب درسی با همکاری آموزش و پرورش و برگزاری مسابقات جایزه بزرگ از برنامه‌هاییست که مد نظر قرار گرفته و روز سه‌شنبه موزه اختصاصی "سیامند رحمان" با حضور مسوولین داخلی و میهمانان خارجی افتتاح خواهدشد و عصر همان روز نیز فینال مسابقات داخلی جایزه بزرگ برگزار و از شبکه ورزش نیز پخش خواهدشد.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک اضافه کرد: در موزه "سیامند رحمان" علاوه بر تصاویر و نمایش افتخارات و سردیس‌ها، یک ست وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی که رکورد جاودانه این ورزشکار در پارالمپیک و در کتاب گینس نیز ثبت شده قرار گرفته است.

خسروی‌وفا خاطرنشان کرد: مسابقات جایزه بزرگ نیز در تقویم جهانی ثبت خواهدشد و امسال بدلیل شرایط خاص کرونایی بصورت داخلی برگزار می‌شود با این حال از سال آینده این رقابت‌ها برگزار خواهدشد و از میزبانی استان آذربایجان‌غربی نیز از مسابقات با یاد سیامند رحمان حمایت ویژه داریم تا مسابقاتی در خور نام وی با هماهنگی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین و با حمایت مالی کمیته ملی پارالمپیک برگزار شود ضمن اینکه یک جایزه ویژه نیز برای ورزشکاری که بتواند رکورد جاودانه این ورزشکار را جابجا کند در نظر گرفته‌ایم، زیرا اعتقاد داریم این رکورد قابل جابجا شدن نیست.

او افزود: مراسم سالگرد "سیامند رحمان" همه ساله برگزار می‌شود تا بیش از پیش یاد و خاطره این ورزشکار نامی را زنده نگه داریم.

گفتنی است برنامه گرامیداشت استانی نیز روز دوشنبه در شهرستان اشنویه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.