طرح آبیاری کم فشار قنات نوده علیای درح به بهره برداری رسید

مدیر جهادکشاورزی سربیشه از اجرای طرح آبیاری کم فشار روستای نوده علیای درح این شهرستان با اعتبار ۴۶۹ میلیون ریال خبر داد.

جوادی بایگی مدیر جهادکشاورزی شهرستان سربیشه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: طرح آبیاری کم فشار روستای نوده در سطح ۶/۷ هکتار واقع در بخش درح روستای نوده علیاء با اعتبار دولتی ۴۶۹ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

او افزود: این طرح شامل خطوط انتقال و شبکه توزیع به منظور افزایش راندمان بهره وری و افزایش تولید در واحد سطح با صرفه جویی آب به میزان ۱۶ هزار و ۷۵۰ مترمکعب در سال می‌شود.

جوادی بایگی تصریح کرد: صرفه جویی در آبیاری و بالارفتن راندمان آبیاری از مزایای اجرای این طرح است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سربیشه گفت: انتقال آب به صورت لوله گذاری، نقطه امید و تشویق در بین کشاورزان روستا شده است که راندمان آبیاری به صورت سنتی ٣۰ درصد است، ولی با اجرای آبیاری کم فشاربه ازای هر هکتار اجراشده در سال میزان ٢ هزار و ۵۰۰ مترمکعب آب درسال صرفه جویی و در آبخوان‌های شهرستان ذخیره می‌شود.

او بیان کرد: مهم‌ترین مزایای آبیاری کم فشارافزایش ۵۰ درصدی راندمان آب و افزایش کشت در سطح اراضی کشاورزی به میزان دوبرابر بوده است.


بیشتر بخوانید


جوادی بایگی در ادامه با اشاره به اجرای طرح انتقال آب به روستای مرزی هنگر سربیشه، گفت: عملیات انتقال آب رودخانه روستای هنگر شهرستان سربیشه از محل اعتبارات استانی امسال به طول هزار و ۳۰ متر و با اعتبار دولتی ۱۰۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان آغاز شده است.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار