مشاوران کلانتری ها، کلانتران هر محله

احمد یوسفی گفت: مشاوران و مددکاران هر کلانتری با اقدامات مطالعاتی و شناسایی آسیب‌ها در حوزه استحفاظی خود نقش کلانتر آن حوزه را دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، کوروش احمد یوسفی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان در کارگاه آموزشی ویژه مشاوران و مددکاران کلانتری‌های استان کرمان گفت: مشاوران و مددکاران هر کلانتری با اقدامات مطالعاتی و شناسایی آسیب‌ها در حوزه استحفاظی خود، نقش کلانتر آن حوزه را دارند و  باید اهمیت بهداشت روان در اولویت کار آن‌ها قرار گیرد.

او افزود: مشاوران و مددکاران در کلانتری‌ها با برآورد صحیح از حوزه استحفاظی و رصد و شناسایی آسیب‌های آن حوزه، بایستی اقدامات پیشگیرانه را اجرا کنند.

 احمد یوسفی بیان کرد: مشاوران با کمک به ارتقای بهداشت روانی افراد، پیشگیری اجتماعی از آسیب‌ها و جرائم، حضور حرفه‌ای و کارشناسانه در گروه‌های هدف از جمله، مدارس، محلات، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، از طرف کارشناسان علوم اجتماعی و تربیتی و روانشناسی تلاش می‌کنند و توانستند در حوزه پیشگیری از جرم و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به خوبی ورود پیدا کنند.

او تصریح کرد: همه افراد و پرونده‌های ارجاعی به کلانتری که قابلیت مداخله حرفه‌ای مددکاری اجتماعی، روانشناسی و مشاوره را دارند از جمله اختلاف خانوادگی، اختلاف بین زوجین، اختلافات بین فردی در جامعه، اختلافات حقوقی مرتبط با حقوق اجتماعی، مزاحمت‌ها و غیره که با مداخله حرفه‌ای، ارائه آموزش‌های مهارت‌های اجتماعی و زندگی و توانمندسازی افراد منجر به حل و فصل و خروج پرونده‌ها از سیر انتظامی، قضائی می‌شود به دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها ارجاع داده می‌شوند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به نقش تاثیر گذارمشاوران در مصالحه بسیاری از پرونده‌ها در کلانتری‌ها گفت: صلح و سازش پرونده‌ها با حضور و مداخله حرفه‌ای و کارشناسی مشاوران از کینه و کدورت و درگیری‌های بعدی برای افراد جلوگیری می‌کند.

او در جمع مشاوران و مددکاران کلانتری‌ها با بیان اینکه شغل پلیس شغل مقدسی است، گفت: حضور در این عرصه توفیقی می‌خواهد که افراد با عشق و علاقه بتوانند به مردم خدمت کنند.

احمد یوسفی اقدامات مشاوره‌ای  امسال این فرماندهی را  نسبت به سال‌های گذشته اثرگذار‌تر عنوان و تاکید کرد: امیدواریم این روند در سال‌های آینده بهتر و ارتقا پیدا کند.

سرهنگ مهدیه کارگر، رئیس مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان کرمان هم در جمع مشاوران و مددکاران استان گفت: یکی از راه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارائه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای به هنگام است که می‌تواند در ارتقای سلامت افراد جامعه نیز موثر واقع شود.

او با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزشی باهدف ارتقای دانش تخصصی مشاوران به صورت فصلی برگزار می‌شود، افزود: امیدواریم که مشاوران و مددکاران با افزایش دانش و آگاهی خود بتوانند در محل خدمت خود در هر کلانتری خدمات مثبت و موثری را به مردم ارائه دهند.

کارگاه آموزشی ویژه مشاوران و مددکاران استان با موضوع بهداشت روان با شهرستان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار