بودجه شهرداری بوشهر تصویب شد/ سهم ۵۳ درصدی حوزه عمرانی از بودجه

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر از تصویب بودجه ۶۵۳ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰شهرداری این شهر و سازمان‌های وابسته خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، داریوش پوربهی رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: بعد از ارسال لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری به شورا این لایحه برای بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه شورا ارجاع داده شد و بعد از جلسات کارشناسی متعدد در این کمیسیون لایحه بودجه برای تصویب نهایی به صحن شورا آمد.

او ادامه داد: با تفاهم اعضا شورا و رعایت همه مفاد قانونی و همکاری مجموعه شهرداری بودجه ۶۵۳ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ شهرداری بندر بوشهر با رویکرد ارتقاء خدمات شهری به تصویب رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر توسعه متوازن محلات به ویژه محلات کم برخوردار و تکمیل طرح‌های شاخص را از اولویت‌های بودجه سال آینده شهرداری دانست و افزود: بودجه سال آینده ۴۷ درصد جاری و ۵۳ درصد عمرانی خواهد بود.


بیشتر بخوانید


پوربهی، بودجه عمرانی سال آینده شهرداری بوشهر را ۳۴۳میلیارد تومان عنوان کرد و اختصاص ۲۸ میلیارد تومان برای آسفالت کوچه‌ها و معابر شهر، ۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی، ۸میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان برای بهبود بافت فرهنگی تاریخی، ۸میلیارد تومان برای گذر سرتل به تنگک، ۲میلیارد تومان برای ساخت تالار شهر و ۲ میلیارد تومان برای فاز دو  بوستان لیان را از محورهای هزینه کرد این بودجه برشمرد.

او گفت: ساخت کانال مجاور معاینه فنی خودرو در تنگک و ادامه کانال دفع آب‌های سطحی جاده نیروگاه، بوستان ۲۰ هکتاری تنگک، ادامه بوستان باغ بهزاد، پارک ۱۵۷ هکتاری، ادامه ساخت بوستان مروارید و بوستان ورودی شهر، احداث ایستگاه آتش نشانی در بافت تاریخی شهرک‌نیایش وتنگک، خرید دو دستگاه خودرو و چهار موتور چهار چرخ برای سازمان آتش نشانی، خرید یک دستگاه خودرو ون برای توان‌یابان و ایجاد ساختمان‌های شهرداری منطقه یک و دو از دیگر محور‌های عمرانی بودجه سال آینده شهرداری بندر بوشهر است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر بیان کرد: ان شاءالله با همکاری و همفکری اعضای شورا، شهردار و کارکنان شهرداری بتوانیم گام‌های بلندی برای تحقق مطالبات شهروندان و توسعه و عمران شهر برداریم و در سال ۱۴۰۰ شاهد شتاب دو چندان طرح‌های عمران شهری باشیم.

بودجه امسال شهرداری بوشهر و سازمان‌های تابعه ۲۹۹ میلیارد تومان بود که به این ترتیب بودجه سال آینده بیش از دو برابر شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.