واشنگتن صدور تجهیزات دفاعی به روسیه را ممنوع کرد

آمریکا در ادامه اقدامات خود علیه روسیه در ارتباط با پرونده ناوالنی، صادرات تجهیزات دفاعی به این کشور را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که صادرات تجهیزات دفاعی به روسیه از واشنگتن ممنوع است.

بنابر اعلام وزارت خارجه آمریکا، امروز تحریم‌های جدید این کشور علیه مسکو در ارتباط با پرونده «الکسی ناوالنی» منتقد دولت روسیه، وضع شده است که تجهیزات نظامی روسیه را هدف قرار می‌دهد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، در این باره اعلام کرد: «تا ۶ ماه آینده بخشی از تحریم‌ها علیه روسیه برداشته خواهند شد، اما در مقابل صادرات تجهیزات دفاعی به این کشور تحریم می‌شود.»

به گفته این مقام ارشد آمریکا «البته در این میان استثنا‌هایی با توجه به همکاری‌های میان دو دولت در میان خواهد بود.»؛ بلینکن جزئیاتی از این موارد مستنثی ارائه نکرده است.

بنابر اعلام وزارت خارجه آمریکا «این تحریم‌ها تا ۱۲ ماه آینده» برقرار خواهند بود.

همچنین اتحادیه اروپا نیز ساعاتی پیش تحریم‌هایی علیه مقام‌های مختلف روسیه از جمله «دادستان کل، رئیس کمیته تحقیقات، رئیس بخش خدمات فدرال، و مدیر گارد ملی» این کشور در نظر گرفت.

بنابر اعلام اتحادیه اروپا این افراد از سفر به اروپا منع شده و اموالشان مسدود خواهد شد. علاوه‌ بر این مقامات اتحادیه مجوز ارائه خدمات مالی به این افراد را نخواهند داشت.

وزارت خزانه داری آمریکا نیز اعلام کرد «سرگئی کرینکو» نخست وزیر سابق، «ایگور کراسنف» دادستان کل و «باویل بوبوف» معاون وزیر دفاع روسیه را تحریم کردیم.

همچنین وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۴ نهاد را نیز در ارتباط با این پرونده تحریم کرده است. در این میان ۱۳ نهاد متعلق به بخش خصوصی گزارش شده که ۹ مورد از آن‌ها در روسیه و باقی در آلمان و سوئیس قرار دارند. مرکز تحقیقات روسیه نهاد دیگر تحریم شده از سوی آمریکاست.

یک مقام آمریکایی مدعی شد این نهاد‌ها و افراد تحریم شده در تولید داوری شیمیایی و بیولوژیکی دست داشتند. به گفته او دو تحریم دیگر علیه روسیه این هفته اعلام خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار