خسارت بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومانی کرونا به حوزه گردشگری کشور

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: کرونا بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان به حوزه گردشگری کشور خسارت وارد کرده‌است.

علی اصغر مونسان، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده کرونا در ۹ ماهه امسال بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان به بخش گردشگری کشور خسارت وارد کرده است.

او، با تاکید بر اینکه حوزه گردشگری یکی از بخش‌هایی مورد آسیب جدی از شیوع کرونا است گفت: دولت برای جبران خسارات ناشی از این ویروس تا کنون ۲ بسته حمایتی برای بخش‌های آسیب دیده در نظر گرفت.

به گفته او،  حمایت‌ها در بسته اول امهال پرداخت اقساط وام‌هایی مربوط به حامل‌های انرژی، حق بیمه و سهم کارفرما بود که تاسیسات گردشگری گرفته بودند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهارداشت: در بسته دوم دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت از بخش‌های آسیب‌دیده کرونا تجهیز کرد که ۲۰ هزار میلیارد تومان آن در اختیار وزارت بهداشت و مابقی آن برای حمایت از آسیب‌های کرونا در بخش‌های گردشگری، حمل و نقل و سایر بخش‌هاقرار گرفت.

مونسان یادآور شد: تاکنون ۱۴۰۰ میلیارد تومان پرونده‌های در قالب وام‌های کرونایی با نرخ پایین به بانک‌ها معرفی کردیم.

او خاطر نشان کرد: بیش از ۶۸۰ میلیارد تومان آن تا الان پرداخت شده‌است و مابقی تسهیلات نیز پرداخت خواهدشد.

شایان ذکر است: علی اصغر مونسان و فریدون اللهیاری مدیر کل میراث فرهنگی استان برای افتتاح سه طرح گردشگری شامل ۲ اقامتگاه سنتی و یک هتل روز سه‌شنبه۱۲ اسفندماه یه کاشان سفر کرده بودند.

بهره‌برداری از این طرح‌ها در مجموع با سرمایه‌گذاری ۵۱۷ میلیارد تومان، اشتغالزایی افزون بر ۱۵۰ نفر و افزوده شدن ۱۶۰ تخت به ظرفیت اقامتی کاشان، این ظرفیت به ۲ هزار و ۶۸۵ نفر با اشتغال یک‌هزار و ۲۰۳ نفر ارتقا یافت.

پیش از این، ۳۰ باب اقامتگاه سنتی با ۳۸۷ اتاق و ۹۵۴ تخت، هفت باب هتل با ۲۹۹ اتاق و ۷۹۱ تخت، چهار هتل‌آپارتمان با ۳۵ اتاق و ۱۱۸ تخت در شهرستان کاشان وجود داشت.

همچنین شمار مرکز‌های بوم‌گردی در این شهرستان ۱۵ باب با ۱۰۱ اتاق و ۳۸۴ تخت و تعداد میهمان‌پذیر‌ها نیز پنج باب با ظرفیت ۵۴ اتاق و ۱۵۳ تخت بود.

شهرستان کاشان با برخورداری از یک هزار و ۷۰۰ اثر دارای ارزش تاریخی، طبیعی و معنوی شامل ۳۲۵ اثر ثبت ملی و یک اثر ثبت جهانی، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.