یزدان دوست در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نگران حقوق اعضای هیئت علمی هستیم

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین گفت: در لایحه ۱۴۰۰ نگران حقوق اعضای هیئت علمی هستیم چرا که ادامه یافتن آن باعث بروز مشکلات جدی می‌شود.

فرهاد یزدان دوست، رئیس دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بودجه دانشگاه در لایحه ۱۴۰۰ اظهار کرد: بودجه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در لایحه ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته پیشرفت زیادی داشته است.

او افزود: اگر رقم پیشنهادی برای بودجه دانشگاه در لایحه ۱۴۰۰ تصویب شود باز هم کسری بودجه برای سال بعد خواهیم داشت و در این میان  ۸۰ الی ۹۰ درصد از کل بودجه دریافتی دانشگاه صرف پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان و اعضای هیئت علمی و فعالیت‌های پشتیبانی دانشگاه می شود  و باقی مانده آن که مبلغ بسیار اندکی است در زمینه پذیرش، آموزش، نوآوری و فناوری خرج خواهد شد. 

یزدان دوست تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی و گرانی‌های موجود در جامعه نگران این موضوع هستیم که شاید بودجه ۱۴۰۰ برای هزینه‌های دانشگاه کافی نباشد و ما را با مشکلات جدی مواجه کند. 

رئیس دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی درباره وضعیت حقوق اعضای هیئت علمی گفت: در  بیشتر موارد تعداد قابل توجهی از کارکنان دانشگاه حقوق ماهیانه بیشتری را نسبت به اعضای هیئت علمی جوان دریافت می‌کنند و باید گفت که سطح حقوق اعضای هیئت علمی به خصوص آن‌هایی که تازه وارد هستند بسیار کم است و باید افزایش یابد.

او اضافه کرد: پایین بودن حقوق اعضای هیئت علمی جوان باعث می‌شود تا آن‌ها به علت ضعف در مشکلات اقتصادی و معیشتی برای مهاجرت جذب کشور‌های دیگر شوند که در نتیجه کاهش توان علمی کشور ما را در بردارد و به اینصورت نگرانی‌ها را بیشتر خواهد کرد.

یزدان دوست بیان کرد: حقوق هیئت علمی وزارت علوم با  هیئت علمی وزارت بهداشت تفاوت های زیادی دارد که درباره این موضوع   اعتراض های زیادی صورت گرفته  و باید برای یکسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی دو وزارت خانه برنامه ریزی هایی صورت گیرد.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: تبعیض میان حقوق دریافتی اعضای هیئت علمی وزارت علوم و وزارت بهداشت نگران کننده است.  سقف حقوق با توجه به وضعیت قیمت‌ها و گرانی‌ها بسیار کم است و همین عامل باعث ضربه به فرایند کاری استادان خواهد شد و اکنون هم حقوقی که باید به استادان داده شود تا آن‌ها تنها روی فعالیت‌های علمی خود متمرکز شوند پرداخت نشده است. 


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Iman
۱۳:۰۴ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
ممنون از باشگاه خبرنگاران جوان بابت توجه به مسئله بسیار مهم حقوق اساتید. متاسفانه در چند روز اخیر در مجلس برخی نمایندگان مانند آقای حاجی دلیگانی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از همسان سازی حقوق اساتید به کار بستند. کاش این نمایندگان محترم شان و منزلت اساتید را درک می کردند و به پاس پیشرفت علمی کشور، نخبگان را اینگونه دلسرد نمی کنند. بسیاری از اساتید جوان ما از پس حداقل زندگی خود بر نمی آیند. لطفا به این نمایندگان گوشزد کنید جانب انصاف و عدالت را رعایت کنند.
آخرین اخبار