ذاکری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بودجه دانشگاه علم و صنعت برای سال ۱۴۰۰ افزایش نداشته است

ذاکری گفت: بودجه دانشگاه برای سال ۱۴۰۰ متناسب با رشد هزینه‌ها هیچ افزایشی نداشته است.

جبار علی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بودجه دانشگاه در لایحه ۱۴۰۰ اظهار کرد: بودجه دانشگاه برای سال ۱۴۰۰ متناسب با رشد هزینه‌ها هیچ افزایشی نداشته است.

او افزود: پیش بینی شده که در سال ۱۴۰۰ دو الی سه هزینه مرتبط با دانشگاه علم و صنعت افزایش پیدا می‌کند که برای ساماندهی به این موضوع و افزایش بودجه پیشنهاداتی را به مجلس ارائه کرده ایم تا بعد از تصمیم گیری‌های لازم از سوی آنان، شاهد رخ دادن اتفاقات خوشایندی باشیم.

ذاکری تصریح کرد: بحث افزایش حقوق کارکنان دانشگاه علم و صنعت در بودجه ۱۴۰۰ دیده نشده و به نوعی این موضوع بار مالی سنگینی را در آینده برای ما به وجود خواهد آورد.

او ادامه داد: کسری بودجه در سال ۱۳۹۸ باعث شده که افزایش حقوق کارکنان در همان سال به سال ۹۹ منتقل شود. به همین منظور برای رفع این معضل از سوی مسئولان قول داده شده که در سال ۹۹ شاهد افزایش ۱۰ درصدی باشیم. اکنون که در ماه یازدهم سال هستیم حدود ۵ درصد هم نسبت به سال گذشته عقب افتاده ایم و هنوز هزینه ای تامین نشده است.

به گفته ذاکری با این فرآیند به نظر می‌رسد که ادامه پیدا کردن این هزینه‌ها تا پایان امسال باعث شود تا بودجه کافی برای دانشگاه قابل تامین نباشد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه هزینه‌های دانشجویی یکی دیگر از مشکلات ما بوده است، تاکید کرد: امسال به علت مجازی بودن آموزش‌ها بخشی از هزینه‌های جاری دانشگاه علم و صنعت صورت نگرفت و طبیعی است که در سال ۱۴۰۰ این هزینه‌ها با نرخ رشد حدود ۳۰ تا ۴۰ درصدی رو به رو شود؛ به همین علت نمی‌توانیم بودجه آن را از راه‌های دیگر تامین کنیم.

ذاکری درباره وضعیت حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها گفت: بحث همسان سازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های غیر پزشکی و پزشکی معضل دیگر دانشگاه علم و صنعت است که برای بهبود آن در حال پیگیری هستیم، امیدواریم شاهد بروز اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم چرا که این موضوع باعث شده تا یک بی عدالتی مبلغ حقوق در بین همکاران به وجود آید که در صورت دادن رای توسط مجلس شورای اسلامی بودجه دانشگاه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

او در پایان گفت: امیدواریم که مجلس در لایحه ۱۴۰۰ تمهیداتی بیندیشد و منابع درآمد دیگری برای دولت شناسایی کرده و به اعتبارات دانشگاه‌ها اضافه کند، چرا که حدود ۷۵ درصد از دستاورد‌های پژوهشی کشور بر عهده ۱۲ الی ۱۳ دانشگاه موجود در کشور است که توجه خاص به این مجموعه‌ها باعث افزایش رشد و شتاب علمی کشور می‌شود؛ به همین علت لازم است تا مجلس نسبت به این موضوع توجه ویژه تری داشته باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار