بهره برداری از ۵۷ پروژه منابع طبیعی در جنوب کرمان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: ۵۷ پروژه منابع طبیعی با ۹۰ میلیارد تومان اعتبار در هفته منابع طبیعی به بهره برداری می‌رسند.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمزه احمدی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی ۵۷ طرح آبخیزداری، مرتع داری، بیابان زدایی و جنگل‌کاری با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد و ۹۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در جنوب کرمان اجرایی و به بهره برداری می‌رسند.

او با اشاره به اینکه از مجموع ۵۷ طرح، ۴۰ طرح به بهره برداری می‌رسند و عملیات اجرایی ۱۷ طرح نیز آغاز می‌شود افزود: بیش از ۳ هزار خانوار در ۷ شهرستان جنوبی از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند و زمینه اشتغال برای ۶۷۷ نفر نیز فراهم می‌شود.

احمدی با اشاره به توصیه‌ها و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) تصریح کرد: عمده پروژه‌هایی که در هفته منابع طبیعی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت، در مسیر تدبیر و عنایت ویژه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به مجموعه منابع طبیعی کشور و تحت عنوان پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: این طرح‌ها شامل عملیات مکانیکی آبخیزداری، نظیر بند‌های سنگی-ملاتی و خاکی و همچنین پروژه‌های بیومکانیکی، شامل احداث هلالی آبگیر توام با بذرکاری، نهال‌کاری همراه با آبیاری و مراقبت بوده که با هدف کنترل سیلاب‌های مخرب، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، آبدهی چاه ها، قنوات و احیای عرصه‌های منابع طبیعی نظیر جنگل‌ها و مراتع هستند.

او بر لزوم همکاری و تعامل بیش از پیش مردم و مسئولان ۷ شهرستان جنوبی با مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد و گفت: امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها بتوانیم، گام بلندی برای ارتقای سطح منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه برداریم تا به اهداف سازمانی مورد نظر دست یابیم.

احمدی شعار امسال هفته منابع طبیعی را " همه با هم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی" عنوان کرد و گفت: هفته منابع طبیعی فرصتی مناسب برای استفاده از توان و پتانسیل دستگاه‌های اجرایی، جوامع محلی، منابع طبیعی نشینان و سایر اقشار و آحاد جامعه برای فرهنگ‌سازی در زمینه نگهداری از سرمایه‌های طبیعی است.

۱۵ تا ۲۲ اسفند هرسال به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار