در روستای قنات ملک صورت می گیرد؛

کاشت نهال به یاد سردار دل ها/ زراعت چوب، هدف منابع طبیعی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: روز ۲۲ اسفند در روستای قنات ملک، زادگاه سردار شهید سلیمانی، غرص نهال صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی رجبی زاده، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان امروز در جلسه ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی استان کرمان با اعلام اینکه ۱۵ اسفند تا ۲۲ اسفند هفته منابع طبیعی است، گفت: امسال برنامه مهم منابع طبیعی با هدف زراعت چوب برگزار می‌شود.

  او با اشاره به اینکه امسال جشن روز درختکاری در محوطه فولاد بوتیا به دلیل حجم زیاد کاشت درخت انجام می‌شود، بیان کرد: این جشن، جمعه ۱۵ اسفند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

رجبی زاده با اعلام اینکه از دیگر برنامه‌های ما در هفته منابع طبیعی، افتتاح دو سیل بند مهم در شهداد است،  بیان کرد: این دو سیل بند که  با اعتبار ۲ میلیارد تومان ساخته شده است، مناطق تکاب جنوبی شهداد را از خطر سیل ایمن می‌کند. 

او افزود: با آب جمع شده در پشت  این دو سیل بند، تغذیه آب‌های زیر زمینی به خوبی صورت گیرد.

 مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان افزود: قرار است روز ۲۲ اسفند که  به نام روز شهدا مزین شده است در روستای قنات ملک زادگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی غرص نهال صورت گیرد.

او تصریح کرد: ۷۰۰  هکتار زراعت چوب در برنامه استان است که ۳۴۰ هکتار زراعت صورت گرفته که عمده آن اوکالیپتوس است و بخش باقی مانده با تامین نهال به زودی انجام می‌شود.

او بیان کرد در کرمان، ارزوئیه و شهداد زراعت چوب را انجام دادیم.

عباس سعیدی، رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان نیز در این جلسه  با اعلام اینکه هدف از برنامه های هفته منابع طبیعی،  فرهنگ سازی است، گفت: هدف این است که به مردم یادآوری کنیم مراقب جنگل‌ها و  عرصه‌های منابع طبیعی باشند و نقش مردم برای حفظ زیبایی این عرصه‌ها مهم است.

او افزود: در خیلی از روستا‌ها، آب در بعضی از فصل‌ها هدر می‌رود که  اگر درختی کاشته  شود، علاوه بر تامین چوب، زیبایی هم به منطقه  هدیه می‌دهد.

سعیدی بیان کرد: در یکی از روستا‌های شهداد، ۱۴۰ هزار درخت در کنار یک مزرعه کشت شده است که علاوه بر زیبایی مزرعه برای صاحب مزرعه مفید است و  فروش چوب آن صرفه اقتصادی دارد.

 انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار