در همایش رونمایی از خودپرداز‌های ملی رمز ارز‌ها مطرح شد؛

زیرساخت‌های لازم در حوزه رمز ارز‌ها در کشور فراهم نشده است

زمینه لازم برای استفاده از امکانات زیرساختی در خصوص رمز ارز‌ها در کشور ما فراهم نشده است.

به گزارش خبرنگاربانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز در همایش رونمایی از خودپرداز‌های ملی رمز ارز‌ها، زنجانی مدیر خانه بلاکچین ایران اظهار کرد: در سال ۱۳۵۰ شمسی بانک تهران دستگاه های خودپرداز وارد کشور کرد که مدیران بانکی با آن مقابله کردند. مصرف پول نقد از سال ۲۰۰۸ کاهش یافت و یکی از دلایل به وجود آمدن بیت کوین ها در دنیا کاهش پول نقد بود.
 
وی ادامه داد: سایت بیت کوین ATM نشان می دهد که آمریکا با ۱۳ هزار و ۴۷۰ سردمدار خودپرداز های بیت کوین است. کشور ترکیه ۱۲ دستگاه خودپرداز بیت کوین دارد. نسل سوم دستگاه های ATM که اختراع خانه بلاکچین ایران است و کلیه ارزها را پوشش می دهد‌. در این دستگاه خرید و فروش انجام می‌شود.
 
در ادامه سبحانی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان اظهار کرد: حوزه رمز ارزها ابهامات زیادی برای همه افراد از جمله افراد متخصص در این زمینه دارد. کشور ما در این زمینه محدودیت های زیادی دارد. پول دیجیتال با پول های رمز نگاری شده تفاوت های بسیاری دارند. پول رمز پایه، پول دیجیتال نیست و اجماع به آن ارزش می دهد.
 
وی ادامه داد: بلاکچین باید فراملی و بی طرف باشد یعنی هیچ دولت و بانکی نتواند روی آن نظارت داشته باشد. همچنین برای همه مردم دنیا این شرایط یکسان باشد.
بیشتر بخوانید

در ادامه برنامه محبیان مدیر یک شرکت بلاکچین  اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما زمینه ای برای استفاده از امکانات زیرساختی در خصوص رمز ارز ها فراهم نشده است. بعضی از پدیده های نوظهور مانند بلاکچین، رگولاتوری و قوانین مقررات مربوط به آن وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: به تازگی بانک مرکزی طی چند بخشنامه به استفاده از رمز ارزها برای تجارت پرداخته است که این موضوع نیازمند زيرساخت های لازم است. جمع دو کشور GDPایران و ترکیه کم تر از حجم معاملات رمز ارزها در دنیاست و این مسئله نشان می دهد رمز ارزها اهمیت ویژه ای دارند.
 
این فعال حوزه دیجیتال بیان کرد: اتفاقات رخ داده در خصوص رمز ارزها طی ۱۲ سال اخیر بدون دخالت شرکت های اقتصادی و بانک های بزرگ بوده است. سیستم بانکی کشور باید هرچه سریع تر وارد این موضوع شود. کشور ما از نظر تولید، صادرات و استفاده از شبکه بانکی بین الملل با مشکل مواجه است. یکی از راه حل های اساسی در دنیا برای حل مشکلات رمز ارزها هستند. نشریه ای با کمک دانشمندان تهیه و توانستیم اولین ماهنامه ایران را در حوزه بلاکچین معرفی کنیم.
 
انتهای پیام/
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار