روز مزرعه سیب زمینی در منوجان

مدیر ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: روز مزرعه سیب زمینی در روستای چاه حسن شهرستان منوجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون افشارمنش، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: با توجه به اهمیت جایگاه و تولید محصول سیب زمینی در منطقه جنوب کرمان و به خصوص در شهرستان منوجان و لزوم آشنایی کشاورزان با روش‌های نوین کشت محصول سیب زمینی، روز مزرعه سیب زمینی با محوریت تولید محصول سالم در روستای چاه حسن شهرستان منوجان برگزار شد.

او افزود: این برنامه  با حضور مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های منوجان و قلعه گنج، کشاورزان و سیب زمینی کاران علاقه مند، کارشناسان و مروجین مسئول پهنه‌های تولیدی برگزار شد.

افشارمنش بیان کرد: در این برنامه، آخرین یافته‌های تحقیقاتی در خصوص کشت محصول سیب زمینی، از سوی رییس و محققان ارشد مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی جنوب کرمان مطرح شد.

او تصریح کرد: کارشناسان این برنامه عباسی، آیین و حیدری، مباحثی از قبیل کشت و کار این محصول، ارقام مناسب، تاریخ کاشت مناسب، آبیاری، مبارزه با علف‌های هرز، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و تغذیه محصول سیب زمینی را مطرح کردند.

انتهای یپام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار