طوفان به محصولات جالیزی رودبار جنوب خسارت زد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: براثر سرمازدگی و طوفان شن حدود ۸۰ درصد محصولات جالیزی شهرستان رودبار جنوب خسارت دیده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، قانعی، فرماندار رودبار جنوب گفت: برای چندمین بار طی امسال در دو، سه هفته اخیر در شهرستان رودبار و بخش جازموریان  طوفان و سرمازدگی به محصولات جالیزی خسارت وارد کرده است و تلاش می کنیم تا حدودی خسارت های وارده به کشاورزان جبران شوند.

او افزود: متاسفانه در اثر طوفان شن بیش از ۶ هزارهکتار از اراضی رودبار جنوب تخریب شده اند و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به مزارع گوجه فرنگی، هندوانه و خیار خسارت وارد شده است.

برخوری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هم گفت: سه مرحله سرمازدگی در کل منطقه داشتیم که متاسفانه خسارت زیادی به محصول سیب زمینی و محصولات گلخانه‌ای وارد شده است.

او ادامه داد :روز جمعه براثر طوفان شن در بخش جازموریان قریب به ۷ هزار هکتار از مزارع گوجه فرنگی و هندوانه آسیب دیده اند و حدود ۸۰ درصد خسارت به مزارع شهرستان رودبار وارد شده است.

برخوری گفت: برآورد خسارت انجام شده و از طریق وزارت جهاد کشاورزی پیگیری خواهیم کرد که در آینده بخشی از خسارت مردم جبران شود.

رودری، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان در بازدید از مزراع و طرح نهال کاری در شهرستان رودبارجنوب گفت: با توجه به حجم خسارات وارد شده به لحاظ طوفانی که در منطقه به شکل طولانی مدت و کم سابقه بوده است بازدید میدانی صورت گرفت.

او افزود:هدف این بازدید ارائه یک گزارش کارشناسی  متناسب با خسارت وارده به منطقه برای مسئولان کشوری است تا بتوان درخواست کمک بلا عوض کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار