رییس دستگاه قضا؛

لزوم تبیین مسائل حقوقی برای مردم از طریق رسانه ملی

رئیسی گفت:برای کاهش آمار پرونده‌ها و افزایش آگاهی مردم از مسائل حقوقی لازم است مسئولان استان از طریق رسانه ملی برای مردم آموزش دهند.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در دیدار با کارکنان و قضات آذربایجان‌غربی اظهار داشت: کار قضاوت بسیار مهم و سنگین بوده و کار خلیفه الله به شمار می‌رود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه حکم‌شناسی و موضوع‌شناسی لازمه قضاوت عادلانه است گفت: حکم‌شناسی و موضوع‌شناسی لازمه قضاوت عادلانه بوده و قضات نیز باید در همه حال دانش خود را به روز کنند.

او تصریح کرد: شرط اساسی قضاوت، علم و دانش و نیز عدالت و تقوا است و همچنین قاضی باید مجتهد و عادل باشد و همواره خود را در سلطه پروردگار ببیند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه گفت: کارشناسان باید در نظر کارشناسی دقت کرده و معاینه و تشخیص را به درستی انجام دهند، چون برخی تفاوت‌ها در کارشناسی بسیار بحث‌برانگیز است و در کار داوری قضات خلل وارد می‌کند.

او تاکید کرد: امروز برای قضاوت عادلانه، "حکم‌شناسی" در کنار "موضوع‌شناسی" لازم است و از سوی دیگر به روزرسانی و آموزش و تشخیص موضوع توسط قضات بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه همکاران باید در قضیه بازداشت دقت کنند افزود: بازداشت باید با دلایل قابل توجه و قطعی باشد و نباید با آبروی افراد بازی شود.

او با بیان اینکه قانون شورای حل اختلاف در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است تصریح کرد: باید نواقصات این قانون در شورای نگهبان برطرف شده و تعیین تکلیف شود، اما تا آن روز شورای حل اختلاف باید با قوت به کار خود ادامه دهد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه گفت: با توجه به اینکه پرونده‌های معوقه در استان کاهش یافته، امید است با همکاری قضات شاهد کاهش بیش از پیش این پرونده‌ها باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.