تحویل دام برای ایجاد اشتغال در منطقه محروم حسین آباد

امروز به همت کمیته امداد با تحویل ۸۵ گوسفند مولد به مردم زمینه ایجاد اشتغال در منطقه محروم روستای حسین آباد دامداری ریگان فراهم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با گذر از جاده های ریگان به روستایی می‌رسیم  به نام حسین آباد دامداری ، روستایی با ظرفیت‌ها وقابلیت‌های فراوان، اما فراموش شده ،این روستا که در آخرین نقطه شهرستان ریگان از سمت سیستان وبلوچستان قرار دارد ،زمانی قطب دامپروری واشتغال بود.

امروز به مناسبت ۱۴اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به همراه مسئولان راهی این روستا شدیم در ادامه مسیر چشممان به خودرویی مملو از دام خورد ، کنجکاو شدیم وسوال کردیم مقصد کجاست اعلام کردند به روستای حسین آباد دامداری می روند ما هم به همراه چند خودرو وارد روستا شدیم جای که مردمانش چشم انتظار بودند.

از یک بانو در این روستا سوال کردیم قضیه گوسفندان چیست و او جواب داد:  در سیل پارسال مسئولان زیادی به روستای ما سفر کردند و خوشبختانه از ساخت منزل مسکونی گرفته تا مدرسه، آب آشامیدنی وسیل بند برای این روستا ایجاد شد.

این بانو ابراز کرد:مدیر کل کمیته امداد استان کرمان به روستای ما سفر کرد و ما از وی خواستیم ما را به آرزوی دیرینه خود برساند، بعد از سفر مدیر کل وبازدید از روستا کار ساخت محل‌های نگهداری دام برای ما انجام شد.

اوعنوان کرد: امروز با حضور مسئولان شاهد تحویل بیش از ۸۰ گوسفند مولد به اهالی روستا هستیم.

مظفر یکی از جوانان روستا گفت: من بیکار بودم و کمیته امداد با تحویل گوسفند به ما اشتغال را برایمان فراهم کرد.

امروز کودکان با شوق واشتیاق به اطراف این گوسفندان حلقه زدند وشادی ،شور ونشاط در چهره آن‌ها موج می‌زد.

امام جمعه ریگان در بازدید از این روستا با قدردانی از کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان داشت: ایجاد اشتغال در روستا‌های محروم باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

حجت الاسلام حبیب رضا زاده ابراز کرد:تا مادامی که بتوانیم اشتغال زایی را در روستا‌های محروم به وجود آوریم مردم نیازمند نخواهند بود و می توانند برای امرار ومعاش  روی پای خود بایستند.

او عنوان کرد: در سالروز تاسیس کمیته امداد شاهد خدمات خوب این نهاد در روستای حسین آباد دامداری هستیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ریگان گفت:امروز قول مدیر کل  کمیته امداد به اهالی محروم  منطقه حسین آباد دامداری تحقق یافت.

علی رکن آبادی ابراز کرد:۲۱محل نگهداری دام ساخته وتحویل اهالی این روستا شد و هم اکنون ۸۵راس دام مولد نیز به اهالی حسین آباد دامداری برای اشتغال زایی تحویل داده شد که برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۲۵میلیارد ریال هزینه شده است.

او تصریح کرد: این طرح‌ها با همکاری سپاه شهرستان ریگان  اجرا شده است.

محمد برزنگ، معاون فرماندار ریگان گفت: ساخت ۱۸واحد مسکونی مقاوم، تامین آب آشامیدنی، ساخت مدرسه واحداث سیل بند در این منطقه انجام شده است.

او بیان داشت:یکی از اولویت‌های ما توانمند سازی خانوارهای تحت پوشش وافراد بی بضاعت بود که با همکاری کمیته امداد این امر در حسین آباد دامداری تحقق یافت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار