افشای جزئیات تازه از شکنجه یک مبلغ سعودی در کاخ پادشاهی

سازمان حقوق بشری القسط جزئیات تکان‌دهنده از مکان شکنجه یک مبلغ سعودی در یکی از کاخ‌های سلطنتی فاش کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،سازمان حقوق بشری «القسط» اطلاعات جدید و تکان دهنده‌ای در مورد شکنجه «سلیمان الدویش» مبلغ سعودی توسط یک مقام ارشد سعودی را فاش کرد.

این سازمان حقوق بشری در گزارشی اعلام کرد که سلیمان الدویش، که در سال ۲۰۱۶ در یک زندان غیر رسمی مورد شکنجه قرار گرفت، در زیرزمین یکی از کاخ‌های سلطنتی ریاض مستقر بود. این زیرزمین متعلق به اعضای حلقه داخلی «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی است و از جولای ۲۰۱۸ تاکنون خبری از الدویش نبوده است.

الدویش که در دوران حضور «محمد بن نایف» به عنوان وزیر کشور از چهره‌های نزدیک به او به حساب می‌آمده به دلیل انتقاد از محمد بن سلمان به زندان افتاده بود.

سازمان حقوق بشری القسط اطلاعاتی بدست آورد که آن را تکان دهنده توصیف کرد. پس از دستگیری الدویش گروهی از دربار سلطنتی، وی را به تأسیسات وزارت دفاع در جده بردند.

افشای جزئیات تازه از شکنجه یک مبلغ سعودی در کاخ پادشاهی

هواپیمایی در یک شب وی را به ریاض رساند و پس از آن او را به یکی از کاخ‌های سلطنتی منتقل کردند و در آنجا یک مقام ارشد او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داد تا اینکه در خون غرق شد و برخی از حاضران برای ممانعت از کشته شدن وی مداخله کردند و این آخرین باری نبود که وی هنگام بازداشت شکنجه می‌شد.

اما مکانی که الدویش بازداشت بود، در زیرزمین یکی از کاخ‌های سلطنتی واقع شده، جایی که سلول‌های چوبی و ابزار شکنجه در آن مستقر شده است. بر اساس گفته بسیاری از منابع این مکان برای رقبای خانواده سلطنتی و مقامات ارشد در نظر گرفته شده و ممکن است تقریبا ۱۵۰ زندانی داشته باشد.

سازمان حقوق بشری القسط تاکید کرد که این مکان شخصا توسط «سعود القحطانی» مشاور نزدیک به ولیعهد سعودی، «ماهر مطرب» عضو گارد سلطنتی و عضو تیم ترور «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی اداره می‌شود و این دو شخص بر شکنجه الدویش نظارت داشتند.

الدویش پس از نزدیک به دوماه بازداشت وارد پایگاه زندانیان وزارت کشور شد. زمانی که خانواده الدویش برای مطلع شدن از وضعیت وی با یک مقام ارشد سعودی تماس گرفتند وی به آن‌ها گفت که باید در بیمارستان‌ها یا سردخانه‌ها یا موسسات روانی به دنبال او باشند.

در اوایل سال ۲۰۱۸ از یک شماره آمریکایی با خانواده وی تماس گرفته شد و صدای تماس گیرنده شبیه به صدای الدویش بود و ادعا کرد که او در راه ترکیه است و برای جنگ با سوریه می‌رود.

هنگامی که خانواده وی بار دیگر با مقامات سعودی تماس گرفتند اطلاعات متناقضی را دریافت کردند، به گونه‌ای که یک کارمند وزارت کشور به آن‌ها گفت که الدویش به تحریک افکار عمومی محکوم شده و در موارد دیگر یک مقام ارشد این موضوع را انکار کرد.

آخرین بار در ژوئیه ۲۰۱۸ الدویش در یکی از کاخ‌های سلطنتی دیده شد و از آن زمان تاکنون هیچ خبری در مورد جزئیات سرنوشت وی افشا نشده است. پس از آن منابع سعودی از طریق توئیتر اعلام کردند: سلیمان الدویش بر اثر شکنجه شدید درگذشت.

سازمان القسط از مقامات سعودی خواست تا بلافاصله سرنوشت «سلیمان الدویش» و سایر افرادی که سرنوشتی مشابه وی داشتند را فاش کنند و همچنین در ادامه خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان آزادی بیان شد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار