مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: سالانه بیش از ۸۰۰ هزار اصله انواع نهال غیرمثمر در ۳ نهالستان در جنوب کرمان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمزه احمدی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در مراسم روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی گفت: ۱۵ اسفند در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز درختکاری نامگذاری شده و مسئولان کشور و قشر‌های مختلف مردم به صورت نمادین و داوطلبانه در مراسم‌های درختکاری که در عرصه‌های منابع طبیعی برگزار می‌شود، اقدام به کاشت نهال می‌کنند.

او افزود: به منظور توسعه فضای سبز، همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، چندین اصله نهال از انواع نهال غیرمثمر از جمله اکالیپتوس، ناترک، شب خشب و شیشه شور در ۷ شهرستان جنوبی با حضور مسئولان و طبیعت دوستان غرس شد.

احمدی با اشاره به ترویج فرهنگ درختکاری تصریح کرد: سالانه بیش از ۸۰۰ هزار اصله انواع نهال غیرمثمر در ۳ نهالستان در جنوب کرمان تولید می‌شود.

او با بیان اینکه سطح عرصه‌های جنگلی جنوب کرمان، ۴۸۳ هکتار است، افزود: به منظور توسعه فضای سبز و جنگل، حفظ عرصه‌های طبیعی و نیز احیای جنگل ها، امسال ۲۱ هزار اصله نهال رایگان بین متقاضیان و بهره‌برداران در طول هفته منابع طبیعی توزیع می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار امیدواری کرد: با همکاری مردم و نهاد‌های دولتی و با توجه به شعار امسال هفته منابع طبیعی" همه با هم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی" بتوانیم در این عزم ملی و منطقه‌ای برای توسعه فضای سبز که به حیات انسان مرتبط است، شرکت کنیم.

همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روز درختکاری، جمعی از مدیران کل، مسئولان شهرستان جیرفت، همیاران طبیعت، تشکل‌های مردم نهاد و مردم طبیعت دوست شهرستان جیرفت با حضور در جاده سلامت میدان امام حسین (ع) این شهرستان، اقدام به غرس چندین اصله نهال کردند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.