امام جمعه کرج مطرح کرد؛

همه در صدد تشویق برای انتخابات پیش رو باشیم/ به افراد قدرت طلب و منفعت طلب فرصت ندهید

آیت الله حسینی همدانی گفت:همگان درصدد تشویق برای حضور با شکوه مردم در انتخابات ۱۴۰۰ باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آیت الله حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه های این هفته خود با نزدیک شدن انتخابات و تاکید بر حضور مشارکت همه جانبه مردم در انتخابات،گفت:  همه در صدد تشویق هم باشیم برای شرکت در انتخابات آینده تا مشارکت حداکثری که دشمن شکن است و قدرت رئیس جمهور را بیشتر می کند شکل بگیرد و در توطئه دشمنان هم خنثی شود.

امام جمعه کرج  با لزوم دقت در انتخاب افراد در انتخابات پیش رو شوراها افزود: در بحث شوراها دقت کنید افراد قدرت طلب و منفعت طلب را فرصت ندهید و در بیانات خودشان، اطرافیان، طرفداران و حامیانشان تا می توانید دقت کنید ببینید چه کسی از چه کسی حمایت می کند که رای بدهید و یا ندهید همین کافی است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: معتمدین و ناظران و محققان و نظر دهندگان خدا را شاهد و ناظر بر اعمال خود ببینند و بدانند که کوچک ترین چیزی در دستگاه الهی گم نمی شود و به حساب می آید، آن که آخرت خودش را به خاطر دنیای دیگران خراب می کند خسران زده تر خواهد بود.

او با اشاره به این که افراد انگیزه خودشان را برای شرکت در انتخابات قضاوت کنند ،گفت: باید نشست  بین خود و خدا بررسی کرد که انگیزه برای آمدن در عرصه چیست آیا اگر موفق شدید می توانید در مقابل فشار دوستان و بستگان و اطرافیان بایستید و خلاف مرتکب نشوید.

امام جمعه کرج  در ادامه گفت: آیا می توانید طوری خودتان را حفظ کنید که جز مجرمان دوره بعد نباشید و ده ها مورد دیگر اگر با خودتان عادلانه به نتیجه رسیدید توکل کنید به خدا و وارد عرصه بشوید.

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: با خطاب قرار دادن اعضای شورای نگهبان،گفت: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام مواظب باشید در مسئله اف ای تی اف با فشار و جنگ روانی موجود دچار اشتباه محاسباتی نشوید که خدای نکرده به ضرر منافع امروز و فردای مردم مطلبی را تصویب کنید.

آیت الله حسینی همدانی گفت: همانطور که می دانید جایگاه، نقش و کارکرد مسجد در جامعه اسلامی بسیار بالاست و اگر همه ارکان و عواملی که در مسجد فعال هستند با وظائف تعریف شده اقدام لازم را داشته باشند، اتفاقات مبارکی در محله و منطقه ماموریت رخ خواهد داد که نمونه های عینی آن را در دوران پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس و اخیراً در بحث کمک مومنانه و مواسات را همه مشاهده کردیم.

او افزود: قطعاً یکی از مهمترین وظائف، وظیفه مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگى دشمنان نظام اسلامى است که بسیج و کانون مساجد و هر گروهی که در مسجد فعال هستند، مى‏توانند در این زمینه و مقابله با جنگ نرم دشمن نقش آفرینی کنند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به نقش اصیل مساجد در بیانیه گام دوم گفت: در گام دوم انقلاب باید به نقش اصیل مساجد در جامعه سازی و دولت سازی و تمدن سازی بیش از پیش اهمیت داده شود.

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: متاسفانه تا امروز با این که تلاش های ارزشمندی صورت گرفته اما قسمت زیادی از کارکردهای مسجد به خصوص در بعد اجتماعی به خاطر عدم شناخت درست متولیان از جایگاه خطیر مسجد، ضعف مدیریت، ضعف سیاست گذاری، ضعف برنامه ریزی و موازی کاری های غیر مفید دستگاه های مدعی، روی زمین مانده است.

او گفت: همه شما اهمیت آب و خاک و فضای سبز را می دانید و دستورات دینی هم بر حفظ این منابع تاکید دارند که غرس درخت، نگهداری درخت تا زمان به ثمر نشستن، قطع درخت و امثال این ها در روایات فراوان گفته شده در روایت دارد قطع درخت باعث فرود آمدن عذاب می شود.

انتهای پیام/خ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار