امام جمعه کرج مطرح کرد؛

به وعده‌های آمریکا و اروپا دلخوش نباشید/ انتخاب کور شرعی نیست

آیت الله حسینی همدانی گفت: وعده‌های آمریکا و اروپا و مذاکره خارج از سیاست کلان نظام با این دو فراموش شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آیت الله حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه های این هفته خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار راجع به برجام و مسائل هسته‌ای تذکراتی فرمودند و نسبت به مواضع مستکبرانه آمریکا و سه کشور اروپائی تذکر دادند و همان‌طور که ایشان فرمودند مستکبران غربی و اروپایی بدانند ازآنجا که به تعهداتشان عمل‌نکرده‌اند به شدّت مورد نفرت ملّت ایران هستند، گوشه‌ای از اعلام انزجار و نفرت مردم را از این مصلی با گوش خود بشنوید که شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند.

او افزود: آنچه امروز مطلوب است این است دولت در موضوع برجام بر اجرای کامل قانون نه گزینشی، که رهبر معظم انقلاب هم آن را علناً تایید کردند اهتمام داشته باشد و به وعده‌های اروپا و آمریکا دلخوش نکند و دنبال مذاکره و اقدامی خارج از سیاست‌های کلان نظام نباشد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه هیچ‌کس حق دخالت در قوه مجریه را ندارد چون اجرا با این قوه است، گفت: حضرت امام رحمه‌الله علیه در سال ۵۹ در این رابطه فرمودند؛ اما اجرای چه چیزی؟ اجرای کامل قانونی که مجلس تصویب و شورای نگهبان تایید کرده است وگرنه به منافع ملت خیانت و خسارت وارد خواهد شد.

او افزود: نباید فراموش کرد که امام فرمودند: مجلس در رأس همه امور و در رأس همه نهادهاست و حق دارد بر همه نهادهای اجرایی نظارت کند و در این راه هیچ‌کس نمی‌تواند از حقوق قانونی نمایندگان جلوگیری کند؛ بنابراین توقف اجرای پروتکل الحاقی را که از پنجم اسفندماه آغازشده باید باقدرت ادامه داد مگر این‌که تحریم‌ها را بردارند که بحث دیگری است.

امام جمعه کرج با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ششمین دوره‌ی شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: کورکورانه و بدون تحقیق انتخاب کردن شرعاً جایز نیست بنابراین از همین الان دنبال کنید و افراد صلاحیت‌دار موردنظر خود را در نظر بگیرید.

او بابیان این که متأسفانه سال‌هاست که افراد قبیله‌ای و قومیتی و گاهی لیستی انتخاب‌شده‌اند، افزود: توجه داشته باشید در این دوره با بصیرت بیشتری وارد شوید و هرگز مثل نوبت‌های قبل رأی ندهید. کارایی، تعهد و توان افراد را در نظر بگیرید حتی اگر هم‌محل و آشنای شما هم نباشد درغیر این صورت ضرر خواهید کرد و تا امروز هم ضررهایش را فراوان دیده‌اید.

نماینده ولی فقیه در البرز با تأکید بر لزوم تنظیم بازار شب عید، خطاب به مسئولان استانی، گفت: با توجه به شرایط کرونایی و نزدیک شدن به‌روزهای پایانی سال برای رسیدن کالاهای موردنیاز به دست مردم باقیمت عادله، نظارت خود را قوی‌تر و هوشمندانه‌تر کنید و جلوی قاچاق، بازار سیاه، گران‌فروشی، کم‌فروشی، اجحاف و امثال این‌ها را بگیرید و به معیشت مردم توجه بیشتری داشته باشید.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.