قلع و قمع بیش از هزار بنا در چناران

مدیر جهاد کشاورزی چناران گفت: بر اساس اطلاعات مردمی، گشت کارشناسان امور اراضی و دستور مقام قضایی از ابتدای سال تاکنون بیش از هزار و ۳۹ فقره ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی و قلع و قمع شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا روستانژاد مدیر جهاد کشاورزی  چناران با اشاره به قلع و قمع هزار و ۳۹ مورد بنا از ابتدای امسال در شهرستان، گفت: به منظور اجرای قانون حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغی با هماهنگی با دادستان و دستور قضائی صادره، هزارو ۱۸ مورد از این قلع و قمع بنا به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ در سطح ۵۵۶ هکتار و ۲۱ مورد از این قلع و قمع به استناد احکام صادره قطعی در سطح ۰.۴ هکتار اجرا شد که منجر به آزادسازی ۵۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی شد.

او افزود: در صورتی که اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی به اقدامات پیشگیرانه فوق توجه ننمایند و به عمل مجرمانه خود ادامه دهند در اجرای ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی اعلام جرم شده و در صورت تکرار اقدام غیرقانونی به یک تا ۶ ماه حبس محکوم می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی  چناران ادامه داد: برای پیشگیری و مقابله با تغییرکاربری‌های غیرمجاز اراضی زراعی، کارشناسان این مدیریت بطور مستمر در حال گشت زنی می‌باشند.

روستانژاد بیان کرد: همچنین سامانه ۱۳۱ ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی که با هدف جلب مشارکت‌های مردمی راه اندازی شده است از شهروندان  چناران در خواست می‌شود تا در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز‌های غیر مجاز با این سامانه تماس بگیرند.

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.