۳۰۰ هزار متر مکعب لایروبی در دستور کار بندر امیرآباد

۳۰۰ هزار متر مکعب لایروبی در سال آینده در دستور کار بندر امیرآباد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حبیب اله طالبی معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت:در تبیین بخشی از اهداف معاونت دریایی در سال ۱۴۰۰، به نقش حیاتی ترافیک دریایی حاصل از تردد کشتی‌ها و رابطه مستقیم آن با عملکرد اقتصادی بنادر اشاره و از اجرای ۲ مورد هیدروگرافی پایشی کامل از کانال دسترسی و حداقل ۳۰۰ هزار متر مکعب لایروبی از حوضچه‌ها جهت ارتقاء ایمنی مسیر تردد شناور‌ها در سال آینده خبر داد.

او از دیگر اقدامات این معاونت در سال ۱۴۰۰ را امکان سنجی مانیتورینگ علائم کمک ناوبری برشمرد و بر تکمیل اطلاعات سیستم جامع دریایی و ساماندهی قایق‌های تفریحی و صیادی و پلاک گذاری قایق‌های بی هویت تأکید کرد.

معاون امور دریایی بندرامیرآباد گفت:بازنگری کامل دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی مرکز کنترل ترافیک دریایی نیز در دستور کار این معاونت در سال ۱۴۰۰ قرار دارد.

طالبی ضمن تأکید بر ارتقاء سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناور‌ها و تاسیسات بندری، به عضویت ایران در کنواسیون‌های بین المللی دریایی و الزام به رعایت آن با توجه به همجواری با شبه جزیره میانکاله اشاره کرد و از اجرای ۲ مورد مانور مقابله با آلودگی آب دریا، اشاعه فرهنگ محیط زیست دریایی به صورت حضوری و مجازی در مدارس و واگذاری راهبری، تعمیر و نگهداری تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی به بخش خصوصی خبر داد.

معاون دریایی اداره کل بنادر ودریانوردی امیرآباد ابراز امیدواری کرد با اجرای دقیق اهداف تدوین شده در سال ۱۴۰۰، در مجموع شاهد ارتقا سطح ایمنی دریانوردی در آبراه‌های تحت حاکمیت بندر امیرآباد باشیم.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار