منابع طبیعی با نگاه دراز مدت در کنار مردم است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری خراسان رضوی از طرح های مهم اجرایی شده در حفاظت از اراضی ملی و انفال و همچنین طرح های بیابان زدایی و آبخیزداری خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن فنودی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری خراسان رضوی به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: ۳۱ طرح آبخیزداری، بیابان‌زدایی و مرتع‌داری همزمان با هفته منابع طبیعی با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری رسید ،وسعت منابع طبیعی  خراسان رضوی  ۱۱/۸ میلیون هکتار است که از این تعداد  ۸/۲ میلیون هکتار متعلق به اراضی ملی است و  حفظ از این اراضی را قانون به عهده منابع طبیعی سپرده است.


او افزود ۱ میلیون هکتار وسعت منابع طبیعی و ۶۶ میلیون هکتار وسعت آبخیزداری و ۵ میلیون هکتار عرصه‌های بیابانی هستند که این سازمان اقدامات مهمی را در جهت حفاظت از اراضی انجام داده است.

این مسئول ادامه داد: وسعت حوزه آبخیز  خراسان رضوی ۸/۵ میلیون هکتار است و سعی داریم  به معیشت روستاییان کمک  کنیم تا بیشترین بهره را  در عرصه‌های منابع طبیعی به مردم  برسانیم .

فنودی بیان کرد:طرح‌های متنوع منابع طبیعی از جمله طرح های  جنگلی و زراعت، چوب، مرتعی، گیاهان دارویی، آبخیز داری برای کنترل سیل و تغذیه قنوات است که وجود این طرح‌ها  تاثیر  مستقیم در  آب دهی قنوات  وکنترل آب‌های سطحی دارد.

او تصریح کرد:در هفته منابع طبیعی که هر روز به نام موضوع خاصی است اقداماتی از جمله تعداد  ۲ میلیون  اصل نهال رایگان بین مردم و ادارات و شهرداری‌ها توزیع شد و تعداد زیادی هم در بیابان‌ها غرس شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید کرد:هم اکنون ۸.۲ میلیون هکتار از مجموع ۱۱.۸ میلیون هکتار مساحت خراسان رضوی را مناطق تحت حفاظت و مدیریت منابع طبیعی تشکیل می‌دهد که معادل ۷۰ درصد مساحت استان است همچنین ۳۱ طرح آبخیز داری و  بیان زدایی در ۲۱ شهرستان با اعتبار ۲۰ میلیارد  تومان افتتاح کردیم.

فنودی اظهار کرد:دیدار با استاندار خراسان رضوی و ارائه عملکرد ، غرس نهال، دیدار با دستگاه قضایی، نشست با مسئولان دانشگاه فردوسی و اساتید دانشگاه در جهت علمی‌تر شدن  طرح های منابع طبیعی از برنامه‌های اجراشده در هفته منابع طبیعی بود.

او افزود:فرهنگ منابع طبیعی باید برای همگان بنیادین شود  و  همه با هم در کنار این ارگان حفاظت از منابع طبیعی را در دستور کار خود داشته باشیم.

مدیر کل منابع طبیعی خراسان رضوی ادامه داد:مشارکت مردم هدف اصلی ماست که آن‌ها را از طرح‌های اقتصادی آگاه کنیم و در حفظ و حراست اراضی ملی همگام باهم پیش رویم.

انتهای پیام //ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار