عضو شورای شهر تهران:

بدون مجوز شورا محدودیتی در فعالیت سمن‌ها ایجاد نشود

میلانی گفت: شهرداری تهران بدون مجوز شورا هیچ گونه فعالیتی درخصوص ایجاد محدودیت برای سمن‌ها انجام ندهد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آرش حسینی میلانی عضو شورای شهر تهران در دویست و هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: مجموعه محیط‌ زیست شهری تهران به انجمن یوزپلنگ ایرانی کمک کرده و فضایی را در اختیار آن‌ها قرار داده بود، اما متاسفانه برخی از واحد‌ها در شهرداری پیگیر هستند، این دفتر کوچک و مختصر را که در اختیار این انجمن ملی قرار دارد، به این بهانه که یوزپلنگ چه ربطی به تهران دارد، بگیرند.

وی ادامه داد: کلانشهر‌های دنیا برای حمایت از تنوع زیستی کشورشان و هزاران ملکی که در اختیار گروه‌های مختلف اجتماعی هست سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ همچنین فشار‌های گوناگونی از سوی برخی نهاد‌ها در باب عدم زمینه‌سازی برای فعالیت سازنده سمن‌ها در محله هرندی اعمال شده است.


بیشتر بخوانید


عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ظاهراً برخی سمن‌ها را رقیبی جدی در ساماندهی و بهبود وضعیت محلات آسیب‌خیز می‌دانند و همین مسأله موجب شده ناکارآمدی نهاد‌های متولی امر مشخص شود.

حسینی میلانی افزود: گویا بناست در محله هرندی و سایر محلات آسیب‌خیز تهران برخی تشکیلاتی را مستقر کنند و نتایج فعالیت‌ها و زحمات چندین ساله سمن‌ها را بی‌تاثیر نشان داده و خود دست به کار فعالیت‌های ضربتی و غیر اجتماعی بزنند.

وی گفت: شهرداری تهران موظف است زمینه را برای فعالیت بیشتر و کارآمدتر این بخش از جامعه مدنی فراهم کند و در برابر هرگونه فشار خارج از ساختار مدیریت شهری ایستادگی کند و بدون مجوز شورا هیچ گونه فعالیتی درخصوص ایجاد محدودیت برای سمن‌ها انجام ندهد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: نقش معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این بین بسیار حائز اهمیت است و باید در راستای سیاست‌های ابلاغی شورای شهر اقدام کند و تمامی امکانات و لوازم فعالیت سمن‌ها در محلات آسیب‌خیز مخصوصاً محله هرندی را فراهم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار