بزرگترین گلخانه توت فرنگی کشور در چناران افتتاح شد

بزرگترین و مدرنترین گلخانه تولید توت فرنگی کشور به همت بنیاد مستضعفان روز یکشنبه در مراسم ویدئو کنفرانسی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، هم زمان با  مراسم گشایش  بزرگترین گلخانه در چناران  ۱۰ طرح کشاورزی در کشور افتتاح یا عملیات اجرایی آن در استان‌های خراسان رضوی، زنجان، اصفهان، ایلام، گلستان، کرمان، البرز، سمنان و تهران آغاز شد.


امیر ادیب مدیر پروژه شرکت باغداری و زارعت مشهد در خصوص طرح گلخانه تولید توت فرنگی در چناران گفت: این پروژه به عنوان بزرگترین و مدرنترین گلخانه تولید توت فرنگی کشور با هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است.


او  افزود: گلخانه تولید توت فرنگی در فضایی به مساحت دو و نیم هکتار در کیلومتر چهار جاده "اخلمد" شهرستان چناران، قادر است ۳۵۰ تن توت فرنگی در سال تولید کند.


مدیر پروژه شرکت باغداری و زارعت مشهد ادامه داد: این پروژه که عملیات اجرایی آن از آذرماه ۱۳۹۸ آغاز شد است برای ۱۲۰ نفر اشتغالزایی دارد.


ادیب با اشاره به تجهیزات مدرن در ساخت گلخانه تولید توت فرنگی چناران بیان کرد: سازه گالوانیزه، سیستم سرمایش فن و پد سلولزی، سیستم مه پاش، سیستم گرمایش از کف و روزترین سرمایش دیگ‌های آب گرم، سیستم سایه‌بان و ذخیره انرژی، میز‌های کشت دو طبقه و سیستم بازچرخانی آب از جمله فناور‌های بکار رفته در ساخت این گلخانه می‌باشد.

انتهای پیام// ف.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.