مدیرکل بنیاد مسکن قم خبر داد؛

وام ۳۰ میلیونی بلاعوض برای مقاوم‌سازی خانه های روستایی قم

مدیرکل بنیاد مسکن قم از مقاوم سازی بیش از ۵۰ درصد خانه های روستایی با ارائه وام بلاعوض خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، داریوش بلدی،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم امروز در نشست با استاندار و برخی مسئولان استان در استانداری  با اشاره به برخی اقدامات انجام شده برای قشر روستایی و محرومان استان بیان کرد: استان قم در بحث ساخت مسکن محرومان، هزار واحد سهمیه داشت که ساخت این واحد‌ها هم با ارائه تسهیلات و هم با وام بلاعوض سی میلیون تومانی در دست اقدام است.

او افزود: بازسازی واحد‌های شهری و روستایی آسیب دیده از بلایا یکی دیگر از برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که بر این اساس  بازسازی و تعمیر یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده از بارندگی‌های بهار امسال در استان در دستور کار قرار گرفت و با ارائه تسهیلات و وام بلاعوض به پایان رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم سپس به بحث مقاوم سازی مسکن روستایی به عنوان یکی دیگر از وظایف این بنیاد پرداخت و اظهار کرد: تاکنون حدود ۵۰ درصد واحد‌های روستایی استان با تسهیلات بنیاد مسکن و نظارت‌های انجام شده، مقاوم سازی شده اند و دیگر واحد‌ها نیز در برنامه مقاوم سازی قرار دارند.

او درباره طرح هادی روستایی گفت: اجرای طرح هادی برای همه روستا‌های بیشتر از ۲۰ خانوار در کنار بازنگری طرح هادی برای روستا‌هایی که این طرح را داشته اند، انجام شده است.

بلدی ادامه داد: باید گفت وضعیت روستا‌های استان پیشرفت قابل قبولی داشته و مهاجرت معکوس اتفاق افتاده نشانه‌ای از این پیشرفت است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم همچنین به فرآیند سنددار کردن زمین‌های روستایی اشاره کرد و گفت: این امر  واقعا وقت گیر است، اما در تلاشیم تا این مسئله نیز با پیشرفت به اتمام برسد.

او  درباره طرح اقدام ملی مسکن در استان عنوان کرد: بنیاد مسکن استان، دو هزار و ۵۰۰ واحد را در این طرح تقبل کرده است که ساخت برخی از این واحد‌ها آغاز شده است و پیگیری موارد دیگر نیز ادامه دارد.

بلدی سپس به پیگیری‌های مدیریت استان برای الحاق زمین و رفع مشکل حدود ۱۱ هزار نفر از مردم قم که در طرح اقدام ملی در بخش امیرکبیر اراک ثبت نام کرده بودند، افزود: پیگیری‌های استاندار و مدیریت استان برای رفع این مشکل قابل تقدیر است.

او در پایان  به تفاهم نامه منعقد شده در قم برای احیای بافت فرسوده با همکاری شهرداری اشاره کرد و خواستار هماهنگی هرچه بیشتر مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان برای خدمت به اقشار آسیب پذیر شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
مصطفی پاسالاری کلکو
۱۱:۰۰ ۲۳ شهريور ۱۴۰۲
سلام عرض ادب درخواست وام بلاعوض داشتم شرایطش چیه