استاندار خراسان رضوی؛

جبران خسارت‌های سنگین اصناف از کرونا ضروری است

استاندار خراسان رضوی گفت: اصناف در ایام شیوع کرونا در رعایت توصیه های بهداشتی همراهی مناسبی داشتند لذا جبران خسارت‌های آن‌ها در این شرایط ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان رضوی   در نشستی با اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف مشهد و برخی مدیران اقتصادی خراسان رضوی گفت: باید مشکلات صنوف در شرایط کنونی جمع بندی و راهکار‌ها برای حل مشکلات به دستگاه‌های ملی اعلام شود.

او افزود: بسته ویژه خسارت‌های وارده ناشی از شیوع کرونا به بخش گردشگری و اصناف خراسان رضوی در حال تهیه است و باید طی نامه‌ای وضعیت متفاوت مشهد به دلیل وابستگی آن به اقتصاد گردشگری تشریح و از مسوولان در سطح ملی اتخاذ رویکرد ویژه به بنگاه‌های اقتصادی این شهر به ویژه اصناف درخواست شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی در ماه‌های گذشته وضعیت نامناسبی از لحاظ شیوع کرونا داشت، اما با تعاملات صنوف و مردم در رعایت توصیه های بهداشتی، خوشبختانه وضعیت این استان به ویژه مشهد به شرایط به نسبت مناسبی رسیده است.

معتمدیان با قدردانی از اصناف در خصوص همراهی آن‌ها با برنامه‌ها و سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: گزارش‌های زیادی از رعایت توصیه های بهداشتی و شیوه نامه‌های مربوط به آن  از سوی  واحد‌های صنفی در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شده که شایسته قدردانی است.


بیشتر بخوانید



او تصریح کرد: تحریم‌های اعمال شده بر کشورمان، ظالمانه‌ترین و بی سابقه‌ترین فشار‌ها بر یک ملت در طول تاریخ بشریت بوده که مشکلات اقتصادی را به وجود آورده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به مقاومت سرسختانه مردم برای عبور از فشار‌های ناشی از تحریم‌های اقتصادی تأکید کرد: در شرایط کنونی خدمات رسانی به مردم به ویژه اقشار کم درآمد و آسیب پذیر، لازم است.

معتمدیان اظهار کرد: سیاست کلی ستاد مقابله با کرونا در کنار گروه بندی مشاغل در شهر‌های با رنگ بندی‌های مختلف، در ابتدا کنترل بیماری کووید ۱۹ بود، اما در نقاطی که کرونا شیوع کمتری داشت با فشار بیشتر و مضاعف بر اصناف مخالفت شد.

او افزود: برای شهر‌هایی مانند مشهد که وضعیت بهتری نسبت به شیوع کرونا دارند در شرایط کرونایی باید در کنار رعایت توصیه های بهداشتی، ملاحظات لازم برای فعالیت صنوف و معیشت مردم را نیز در نظر گرفت.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اقتصاد شهری مانند مشهد و بخشی از اقتصاد استان وابسته به گردشگری است و نیمی از اقامتگاه‌های کشور در شهر مشهد واقع شده است که از کرونا آسیب زیادی دیده است.

معتمدیان بیان کرد: اصناف بخشی از مردم هستند و با صاحبان صنوفی که با سیاست‌های مقابله با کرونا همراهی کردند باید همراه بود، اما با کسانی که اقدام به احتکار کالا و گران‌فروشی می‌کنند نیز باید قاطعانه برخورد کرد.

او  با اشاره به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر کاهش یا توقف مسافرت‌ها در ایام پایانی سال و عید نوروز تصریح کرد: اسفندماه دوران پرترددی است و مسوولان کشور چاره‌ای جز اتخاذ سیاست اعمال محدودیت برای فعالیت صنوف ندارند لذا باید از عادی انگاری در خصوص بیماری کرونا اجتناب کرد که این مهم همراهی و مساعدت صاحبان صنوف و مردم را می‌طلبد.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: برای پیشگیری از شیوع کرونا باید بر روی تبلیغات پیشگیرانه فعالیت بیشتری انجام گیرد که در این زمینه نیازمند همراهی اصناف و هشدار‌های متعدد به مردم به منظور جلوگیری از عادی انگاری هستیم.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.