ایجاد ۱۱ هزار شغل به همت کمیته امداد در کرمان

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان گفت: کمیته امداد امسال موفق به ایجاد ۱۱ هزار شغل در استان کرمان شده که بیش از میزان تعهد خود است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان و اعضای شورای مدیران کمیته امداد کرمان به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری و سالگرد تاسیس کمیته امداد با حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیداد سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این دیدار گفت:خداوند توفیق بزرگی نصیب شما امدادگران کمیته امداد کرده که در این نهاد مقدس به محروم‌ترین قشر جامعه خدمت رسانی می‌کنید.

او افزود: اصل حضور کمیته امداد در نقش یک مجموعه توانمند، مجرب و باانگیزه برای این است که هم به محرومان و نیازمندان کمک کند و هم آن‌ها را توانمند کند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: کمیته امداد پناهگاهی است برای نیازمندان و امیدی است برای کسانی که در این دنیا امیدشان از خیلی جا‌ها قطع شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی بیان کرد: کمیته امداد در صحنه‌های مختلف و حوزه‌های متعددی که ورود کرده با توجه به بودجه و بضاعتی که دارد موفق عمل کرده است.

همچنین صادقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در این دیدار به حجم قابل توجهی از مراجعه افراد غیر مددجو به این نهاد اشاره کرد و گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی مراجعه افراد به این نهاد بسیار افزایش یافته است و ما نیز سعی کرده ایم در حد توان و بضاعت مالی به این افراد کمک‌های موردی، تسهیلات کارگشایی، تسهیلات اشتغال و جهیزیه پرداخت کنیم و رضایت نسبی را در بین مراجعه کنندگان ایجاد کنیم.

او بیان کرد: یکی از تفاوت‌های کمیته امداد در اجرای طرح‌های اشتغال نظارت مستمر بر این طرح‌ها است و این نهاد بعد از اجرای طرح نیز در کنار خانواده‌ها خواهد ماند تا طرح اشتغال آن‌ها دچار انحراف نشود.

صادقی تعهد کمیته امداد استان کرمان طی امسال در کارگروه اشتغال استان را ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ شغل پایدار اعلام کرد و اظهار داشت:تاکنون این نهاد موفق به اجرای ۱۱ هزار شغل شده است که این توفیق بسیار بزرگی برای این نهاد است.

او تصریح کرد: این نهاد امسال نیز در حوزه خدمات حمایتی موفق عمل کرده و امسال یکی از سال‌هایی است که یک مورد جهیزیه پشت نوبت نداریم و همه افرادی که به صورت موردی مراجعه کردند به شکلی مشکل آن‌ها را برطرف کرده ایم.

صادقی از اهدای هزار فقره جهیزیه به زوج‌های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان طی اسفندماه جاری با حضور رئیس کمیته امداد کشور خبر داد و گفت: همچنین به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی نیز هزار و ۵۵۰ جهیزیه بین نیازمندان استان توزیع شد.

اوبا تأکید بر اینکه کمیته امداد مولد فقر نیست افزود: زایش‌های فقر در جامعه زیاد هستند و این باعث شده خیلی از خانواده‌هایی که هر سال توانمند و از تحت حمایت خارج می‌شوند افراد جدیدی که پشت نوبت هستند تحت حمایت این نهاد قرار گیرند.

صادقی از برگزاری جشن توانمندسازی ۵ هزار و ۵۰۰ خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان طی هفته جاری خبر داد و گفت: این خانواده‌ها با توانمندی درآمد ماهیانه آن‌ها از میانگین ماهی ۲۰۰ هزار تومان به ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

او از رشد کمک‌های مردمی به این نهاد خبر داد و گفت: طی پارسال که شروع جشن نیکوکاری و هفته احسان و نیکوکاری همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور بود و این باعث شد که خیلی از برنامه‌های این نهاد تعطیل شود، ولی خوشبختانه کمک‌های مردمی به این نهاد تعطیل نشد و کمک‌های جشن نیکوکاری با رشد دو برابری نسبت به سال ۹۷ به حدود ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

صادقی افزود: امسال نیز قطعا کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری رشد قابل توجهی خواهد داشت.

او تصریح کرد: طی پارسال در مجموع ۱۴۵ میلیارد تومان کمک‌های مردمی در سطح استان جمع آوری کردیم که امسال این کمک‌ها به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان بیان داشت: طی امسال ۱۴ هزار و ۶۵۴ فقره تسهیلات با اعتبار ۱۰۳ میلیارد تومان با کمک صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به مددجویان و نیازمندان استان پرداخت شده است.

صادقی گفت: در بحث مسکن نیز اقدامات خوبی در حوزه مسکن مددجویان در استان صورت گرفته است و از پروژه ۵ هزار واحدی با همکاری سازمان برنامه و بودجه هزارو ۵۵۰ واحد طی هفته جاری همزمان با عید مبعث از طریق ویدئو کنفرانس با حضور قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی همزمان با استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی افتتاح و تحویل مددجویان استان خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار