نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه اقتصادی

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه لات گفت: توسعه اقتصادی مناطق شهری و روستایی استان بدون مشارکت بخش خصوصی تقریبا غیرممکن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در اولین نشست فعالان اقتصادی شهرهای تربت حیدریه، زاوه و مه ولات گفت: در دنیا تآمین مالی به سمت تامین مالی خرد گرایش پیدا کرده است، یعنی در حقیقت یک جمع سپاری مالی در حال انجام است. این مدل‌ها در دنیا سابقه‌ای حدود ۱۰ ساله دارد. ما برای اولین بار در کشور به دنبال این هستیم تا پروژه جمع سپاری مالی را برای پروژه‌های منطقه‌ای اعم از عمرانی و سرمایه گذاری را اجرا کنیم. می‌توانیم تا اواخر فروردین ماه سال آینده سامانه ای با این رویکرد را افتتاح کنیم.


او افزود: در این سامانه پروژه‌ها به صورت کامل ارائه می‌شود و افراد به هر نحوی که می‌خواهند می‌توانند سرمایه گذاری کنند، یعنی اگر پروژه‌ای ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته باشد فردی می‌تواند با ۱۰۰ هزار تومان در ساخت آن پروژه مشارکت داشته باشد.


بیشتر بخوانید




نماینده تربت‌حیدریه ادامه داد:کاملا مدل‌های شفافی ارائه شده و دسترسی لازم به همه  سرمایه گذاران، میزان پیشرفت پروژه، منابع سود حاصل از این سرمایه گذاری ممکن است. تقریبا همه  مشکلات موجود در مسیر پر پیچ و خم سرمایه گذاری‌ها اعم ازخرید اوراق یا سهام داری با راه اندازی این سامانه حل خواهد شد و  مسیر تسهیل کننده‌ای برای تأمین مالی و سرمایه گذاری‌های خرد است



انتهای پیام/ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.