بیانیه حزب‌الله لبنان درباره سفر پاپ فرانسیس به عراق

جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به عراق و دیدار با آیت‌الله سیستانی را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المنار، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای به سفر پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان به عراق و دیدار با آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان اشاره کرد و این سفر و دیدار را دارای اثرات مثبت دانست.

در بیانیه این جنبش آمده است: حزب الله لبنان از موضع آیت‌الله سیستانی در خصوص لزوم رفع درد و رنج‌ها، ظلم و فقر، تبعیض دینی و عقیدتی، جنگ و خشونت، محاصره و مهاجرت اجباری در کشور‌های مختلف به خصوص فلسطین استقبال می‌کند.

حزب‌الله لبنان افزود: عراق در دو دهه گذشته در معرض غم و اندوه و جنگ‌های پیچیده‌ای بوده  استکه اشغالگران آمریکایی و تروریسم وهابی داعشی که دو روی یک سکه هستند به وجود آورده‌اند و مردم و وحدت ملی و گروه‌های اجتماعی و دینی و قومیتی این کشور را هدف قرار داده است و حزب‌الله امیدوار است که این سفر آغازی برای بازیابی نقش منطقه‌ای و بین‌المللی عراق و تقویت وحدت ملی و حاکمیت و ثبات این کشور باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: حزب‌الله از نقش مهم بزرگان دینی در سراسر جهان برای مقابله با دشمنی و اشغالگری و تروریسم و همچنین تقویت ارزش‎های همزیستی مسالمت‌آمیز و تأکید بر حق ملت‌ها برای مقاومت در برابر اشغالگری و مبارزه برای آزادی و عدالت تمجید می‌کند.

پاپ فرانسیس ۸۴ ساله عصر روز جمعه هفته گذشته در سفری رسمی وارد عراق شد و در فرودگاه بغداد مورد استقبال «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور، قرار گرفت.

رهبر مسیحیان کاتولیک جهان روز شنبه وارد نجف اشرف شد و با آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان دیدار و گفتگو کرد. او همچنین از شهر‌های اربیل و موصل در منطقه کردستان در شمال عراق دیدن کرد.

این نخستین سفر یک پاپ به عراق است که به‌منظور دلگرمی دادن برای درمان زخم‌های فرقه گرایانه و دعا برای کشته شده‌های هر دین و مذهبی انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار