آغاز همایش سراسری روسای شورای حل اختلاف کشور در مشهد

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: رویکرد شورا‌های حل اختلاف باید صلح و سازش باشد و باید در تقویت این نهاد در انجام رسالت خود اهتمام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت السلام و المسلمین صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با اشاره به اینکه طبق آمار اعلام شده در حال حاضر بیش از ۳۵ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شده است، گفت: باید نحوه عملکرد شعب موفق به عنوان یک سیاست کاری در سایر شعب نیز اجرایی شود و بتوانیم تعداد پرونده‌های صلح و سازش را افزایش دهیم.


او با اشاره به اجرای طرح همیاران شورا‌های حل اختلاف در کشور افزود: خراسان رضوی در اجرای طرح همیاران شورای حل اختلاف پیشرو بوده است و با تشکیل شعب همیاران شورای حل اختلاف در مساجد در پرتو نور معنویت این مکان مقدس به موفقیت‌های چشم‌گیری در امر صلح و سازش دست یافته است و در جهت تقویت این طرح حمایت‌های لازم انجام خواهد شد.


بیشتر بخوانید


رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور ادامه داد: شورا‌های حل اختلاف به عنوان نهادی مردمی در ترویج فرهنگ مذاکره و تلاش برای اصلاح ذات البین نقش مؤثر و محوری دارد.


حجت السلام و المسلمین صادقی بیان کرد: طرح‌هایی برای توسعه و تعالی صلح و سازش در مرکز تدوین و با مراکز ابلاغ خواهد شد تا بتوانیم می‌ون صلح و سازش را در کوتاه مدت به ۴۰ درصد افزایش دهیم.


او با بیان اینکه اولویت ما در توسعه صلح و سازش استفاده از ظرفیت‌های مردمی است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳۲ هزار نفر از مردم و معتمدین محلات و برخی ارگان‌ها با این نهاد به صورت افتخاری همکاری می‌کنند.


دراین همایش سه روزه ۶۰ نفر روسای شورا‌های حل اختلاف کشور و جمعی از مدیران قضایی کشور حضور دارند.

 

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار