لاوروف با هیئت حزب الله لبنان در مسکو دیدار می‌کند

المیادین به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که وزیر خارجه روسیه هفته آینده با هیئت حزب الله لبنان در مسکو دیدار می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرنگار المیادین به نقل از منابع دیپلماتیک از دیدار «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با هیئت حزب الله لبنان به ریاست «حمد رعد» رئیس فراکسیون وفا در مسکو، پایتخت روسیه خبر داد.

این منابع افزودند: سفر هیئت حزب الله لبنان به روسیه ۴ روز به طول خواهد انجامید و لاوروف دوشنبه هفته آینده با هیئت حزب الله در مسکو دیدار خواهد کرد.

همچنین این منابع اعلام کردند که این هیئت با «میخائیل بوگدانف» فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در خاورمیانه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

منابع دیپلماتیک گفتند: هیئت حزب الله در این سفر و دیدار‌ها درباره مسائل منطقه‌ای و در رأس آن پرونده سوریه و اوضاع لبنان بحث و تبادل نظر می‌کنند.

پایگاه اینترنتی روزنامه رأی الیوم پیشتر به نقل از برخی منابع محلی از سفر هیئتی از حزب الله لبنان به مسکو به دعوت سران روسیه و به منظور بررسی بحران سوریه خبر داده بود.

در گزارش رأی الیوم آمده است: یک هیئت بلندپایه از حزب الله لبنان در آینده نزدیک به مسکو، پایتخت روسیه در نیمه ماه جاری میلادی در پاسخ به دعوت سران روسیه سفر می‌کند. طبق اعلام این منابع، ریاست این هیئت با «حمد رعد» رئیس فراکسیون وفا به مقاومت لبنان است.

این در حالی است که حزب الله لبنان رسما در خصوص این سفر مسأله‌ای را اعلام نکرده است.

در حالی که برخی محافل سیاسی لبنان مدعی شدند که سفر هیئتی از حزب‌الله به مسکو با دیدار چند روز پیش «سعد الحریری» نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه لبنان با «سرگئی لاورف» وزیر خارجه روسیه در ابوظبی مرتبط است، روزنامه «رأی الیوم» گفته است این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده و هیچ ارتباطی به این دیدار ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار