قبادی دانا:

پیش نویس وظایف اورژانس اجتماعی تهیه شده است/ رونمایی از سامانه مرکز فوریت‌های اجتماعی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: پیش نویس قانون وظایف و ساختار مرکز فوریت‌های اجتماعی را تهیه و تدوین شده است و امروز آماده  است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم تقدیر از ۱۲۳ نفر از کارشناسان منتخب اورژانس اجتماعی، اظهار کرد: سازمان بهزیستی در گام دوم انقلاب با شعار شفافیت وارد کار شده است. متاسفانه کودک آزاری، همسر آزاری و ... مسائلی است که هرچند ناچیز، اما شاهد آن هستیم که البته همان میزان کم برای ما مهم است و مداخلات به هنگام داریم.

وی گفت: برای انجام وظایف فوریت اجتماعی باید بین دستگاه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی تقسیم وظایف شود و یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع آسیب‌های اجتماعی بوده است و ایشان فرمودند شاید از نگاه جامعه شناسانه وجود آسیب‌های اجتماعی در کشور‌های غربی امری عادی باشد، اما در نظام اسلامی حتی اندک هم درست نیست و برای آن باید اقدامات شبانه روزی کرد.

قبادی دانا تصریح کرد: کارکنان اورژانس اجتماعی به صورت شبانه روزی آماده خدمت به مردم هستند و در حوزه‌های کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری و... خدمت رسانی می‌کنند و ۳۶۰ مرکز اورژانس اجتماعی و ۲۵۶ پایگاه داریم و در ۳۱ استان خط تلفنی ۱۲۳ به صورت رایگان خدمت رسانی می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: اورژانس اجتماعی در سال ۹۸ به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر خدمت رسانی کردند در ۹ ماهه سال ۹۹ بیش از ۹۰۰ هزار نفر بوده است و به خانواده‌هایی طلب کمک داشتند، حمایت داشتند.

وی افزود: ۳ هزار نفر در اورژانس اجتماعی مشغول به خدمت هستند و با تصویب قانون اطفال وظایف اورژانس اجتماعی مشخص‌تر و بهتر شد و با تشکیل پلیس اطفال امیدواریم به نفع شایسته ارتقا پیدا کند. تاکید وزیر رفاه هم بر ارتقای اورژانس اجتماعی بوده است و برای توسعه تشکیلات قانونی، اعتبارات اورژانس، مجوز استخدام برای نیروی انسانی شاغل در اورژانس اجتماعی اقداماتی انجام شده است. بیش از ۲ هزار نفر به صورت خرید خدمت مشغول هستند و برای استخدام این افراد قرار است اتفاقاتی رقم بخورد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: ۱۶۰ مرکز فاقد خودروی مناسب سازی در اورژانس اجتماعی است و توسعه اورژانس اجتماعی باید مدنظر قرار بگیرد. حاشیه نشینی که تاکید ویژه بر آن شده است با ایجاد پایگاه اورژانس اجتماعی می‌تواند تاثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: پیش نویس قانون وظایف و ساختار مرکز فوریت‌های اجتماعی را تهیه و تدوین شده است و امروز آماده  است تا به دولت تقدیم و بعد از آن برای تصویب به مجلس ارسال شود. سامانه فوریت‌های اورژانس اجتماعی آماده فعالیت است و فعالیت‌های این اورژانس از حالت کاغذی خارج می‌شود و با آمار صحیح پیش می‌رود.

قبادی دانا گفت: کنترل آسیب‌های اجتماعی تنها وظیفه سازمان بهزیستی نیست و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های ماست و در این حوزه هم با راه اندازی بیش از ۲ هزار مرکز مثبت زندگی بار آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌دهد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: امروز از ۱۲۳ نفر از عزیزان تقدیر می‌شود که در کنار سایر همکاران خود که بهترین نیروی‌های بهزیستی هستند.

وی خاطرنشان کرد: همکاران ما در اورژانس اجتماعی در مواقع ضروری زود ورود می‌کنند و به عنوان مثال در یکی از استان‌ها که ناپدری معتاد اقدام به کودک آزاری کرده بود را شناسایی و با حکم قضایی کودک را از محل نا امن خارج کنند و موارد این چنینی زیاد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار