بیانیه رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص سلب میزبانی از ایران

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به اتفاقات اخیر درباره سلب میزبانی از تیم ملی کشورمان بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، شهاب الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به اتفاقات اخیر درباره سلب میزبانی از کشورمان بیانیه‌ای را صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام آن که هستی نام از او یافت

با سلام، تحیت، درود و مهر به پیشگاه ملت بزرگ ایران و با آرزوی پیروزی و سرفرازی و افتخار آفرینی تیم ملی فوتبال در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ و صعود به مراحل بالاتر.

در این برهه حساس تاریخ فوتبال ملی، شایسته است که همه ارکان کشور به ویژه سازمان‌های مرتبط مانند وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال، اتحادیه باشگاه‌های فوتبال کشور، باشگاه‌های ورزشی، رسانه ملی، روزنامه‌ها و جراید، شبکه‌های اجتماعی، همه علاقه مندان و هواداران فوتبال بلکه همه مردم ایران دست به دست هم داده، با همکاری، هم فکری، همدلی و هم افزایی زمینه تقویت، موفقیت و صعود تیم ملی را فراهم آوریم.

این کار نیازمند عزم ملی، برنامه ریزی و پایداری در اجرای درست برنامه‌ها است.

اینجانب در طول دوران کوتاه قبول مسئولیت تلاش کرده ام با توکل بر خدا، رایزنی و مشاوره، جلب توجه و مساعدت مسئولین عالی، تمهیدات لازم را برای موفقیت تیم ملی فراهم نمایم. از آن جمله با وزیر محترم امور خارجه، جناب آقای محمد جواد ظریف ملاقات دوستانه‌ای انجام دادم، به اتفاق شرایط فوتبال ملی، مسابقات مقدماتی، میزبانی و دیگر مسائل مرتبط را مرور نمودیم.

تاکید اینجانب در این دیدار بر اخذ حق میزبانی ایران در مسابقات مقد ماتی بود که متاسفانه با اهمال کاری، بی توجهی و سهل انگاری در مدیریت گذشته تضییع شده است. وزیر خارجه با حسن نیت و اهتمام شایسته‌ای این مسئله را مورد توجه قرار دادند و قرار شد تا از ظرفیت دیپلماسی کشور برای حق میزبانی و دیگر مقدمات لازم بیشترین استفاده به عمل آید.

همچنین طی دیداری با وزیر ورزش و جوانان کشور، جناب آقای سلطانی فر موانع و مشکلات پیش رو مورد بررسی قرار گرفت. ایشان هم بر حق میزبانی ایران و تلاش وزارت ورزش و جوانان در این مسئله تاکید داشته و دستورات لازم را به مجموعه‌های ذی ربط صادر فرموده اند.

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و مجموعه‌های وابسته با تمام توان و ظرفیت خود در تلاش هستند تا فصل اول اولویت برنامه‌های پیشنهادی اینجانب که همان صعود تیم ملی به جام جهانی است را عملیاتی سازند. گرچه همه می‌دانند که در فوتبال چه گذشته و چه فرصت‌های طلایی از دست رفته است؛ اما تلاش خواهیم کرد حق فوتبال ایران را برگردانیم.

فدراسیون جدید با آگاهی از همه کسری ها، بدی‌ها و قرارداد‌هایی که زنجیر به پای فوتبال شده اند، کار خود را آغاز کرد تا برای توسعه فوتبال قدم بردارد؛ اما انرژی و توان همه ارکان فدراسیون در چند روز اخیر صرف موردی غیر مترقبه و ظالمانه شده که باعث و بانی آن، افراد دیگری بوده اند.

ما با هدف خدمت به فوتبال ایران در فضای شفاف وارد شده ایم؛ اما آواری از مشکلات متنوع و متعدد بر سرمان ریخت که مردم ایران، همه حقیقت مرتبط با آن را می‌دانند و البته می‌دانند که ما مسبب این ویرانی نبوده ایم. تا لحظه آخر برای گرفتن همه حقوق فوتبال ایران تلاش خواهیم کرد و آن جا که ناکام باشیم از مردم ایران عذر خواهیم خواست که فقط به خدا و مردم ایران وام داریم.

فدراسیون جدید صادقانه دست یاری به سوی همه دراز می‌کند تا موانع سخت پیش رو را از سر راه بردارد و در این راه به کمک خدا امید فراوان دارد تا فوتبال به عنوان قدرتمندترین پدیده اجتماعی، موفقیتی بزرگ را به دست آورد و دل مردم نجیب ایران را شاد کند؛ و ما توفیقی الا بالله العلی العظیم

رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

شهاب الدین عزیزی خادم


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
تو برو بفکر باز کردن پنجره بسته نقل و انتقالات تیم لنگ باش تا بتونه با سیاسی بازی پنجره بسته لنگ با معجزه باز بشه تیم ملی و باشگاه های دیگه تو رو سننه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
عزیزی خادم خودش عضو هیات رئیسه بوده پس حق هیچ حرفی درباره فدراسیون سابق را ندارد وباید اخلاقش را اصلاح کند.اما دلیل دادن میزبانی مسابقات به بحرین به نوعی بازکردن روزنه های کوچک برای صلح بین اعراب حوزه خلیج فارس با ایران است و به جای اتلاف انرژی تیم های ایرانی باید با تمرکز کافی خود را آماده مسابقات نمایند ومسئولان هم باید التزامات وتعهدات محکم درباره هرگونه سوء رفتار میزبان را هم ازفیفا وهم از ای اف سی بگیرند وبدون بازدید ازمحل مسابقات وکمپ ها وهتل ها و امکانات وکسب اطلاعات محلی و نحوه مراودات بانکی تن به شرکت درمسابقه ندهند ولی قضاوت واقعی برمی گردد به تحریمها که با میزبانی ایران کنفدراسیون آسیا نمی تواند به اهداف مالی خود برسد وایران تحریم بانکی شده است وهرگونه پرداخت پول توسط ایران هم فقط از مسیرهای محدود وشاید بطور حمل نقدی دلار امکان پذیرباشد و باید یادآور شد که فشارحداکثری آمریکا فقط با دوچیز شکسته می شود یکی مقاومت و دوم حمله نظامی با حکم جهاد ولایت فقیه برعلیه کشور آمریکا.
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۲۲:۱۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
متاسفانه طبق معمول فقط حرف! حرف! حرف و حرف !!!!!
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
اینم تا بهش می خوری میگه مدیریت قبلی
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۰:۴۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
بحرین کجا و ایران کجا؟؟خاک بر سر فدراسیون فوتبال آسیا و فیفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
افراد سیاسی رو از فوتبال بردارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
به جهنم که سلب میکنن مرغ و روغن پیدا نمیشه همه چی گرونه مردم صبرشون داره تموم میشه بازنشسته تامین اجتماعی بدبخت تر از همه شما به دنبال میزبانی هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
اینم مثل رییس جمهور هنوز نیومده همه چیو میندازه گردن قبلی
و ما توفیقی الا بالله !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
پای عزت و آبرو و غرور ملی ما ایرانی ها در میانه
منافع ملی رو فدای منافع کفاشیان و تاج و عزیزی خائن نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
آقای خادم، انشاء الله رئیس بعد فدراسیون مثل شما نگه نفر قبلی فرصت های طلایی را از بین برد!
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۹:۲۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
شما هنوزم ورزشگاهی در استانداردهای استادیوم ورزشی آزادی ندارید، اون هم که دیگه در حال تخریب هستش، قبول کنید ما شرایط لازم از نظر ورزشگاه، هتل، زمین تمرین، آکادمی های پزشکی و ورزشی رو نداریم، بگذریم که مشکلات تحریم و مالی و حق پخش تلویزیونی و حتی اگر شرایط کرونا نبود مسئله پوشش خانم ها و حتی تبلیغات دور زمین مثل تبلیغات مشروبات الکی و .... رو در کشور داربم، خودمون رو گول نزنیم.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۴۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
وقتی علی کریمی هم نباشه همین میشه
همه جای کشور فساده حالا فوتبالم روش مشکلی نیست
Moldova (Republic of)
سینا
۱۸:۲۱ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
اگه موفق به برگردوندن میزبانی شدید که هیچ. در غیر این صورت بهتره از مسابقات انصراف بدید و تن به این ذلت ندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
انصراف اصلا.در همان بحرین و عربستان دمار از روزگارشون درمیاریم ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
شوقی
۱۷:۳۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
امکانات و قوانین اجتماعی و اقتصادی موجود در عربستان و ایران مقایسه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
ایران با همین تحریمش هم چندین برابر هر یک از کشورهای منطقه امکانات و تجهیزات و زیر ساخت دارد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۵۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
توی کشورهای دیگه برنامه 10 ساله واسه فدراسیون فوتبال و رئیس فداراسیون می ریزن و توی این 10 سال اگه رئیس عوض شه باز همون راه ادامه داره اما تو کشور ما هر کی میاد برنامه خودشو می بره جلو و تمام تقصیرارو می ندازه گردن دیگران مثل این آقا که میگه دوران کوتاه قبول مسئولیت . انگار فیفا یا اف ای سی می گه خوب شما که الان رئیس جدسد دارین ما هم کارارو از اول می کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
بلوف های این اقا و رییس انتصابی هنوز نیومده شروع شد!!
آخرین اخبار